Päevatoimetaja:
Sander Silm

Viking Glory taastab Läänemere ristluslaevanduse hiilgust

Copy
Viking Glory sisenemas Stockholmi sadamasse.
Viking Glory sisenemas Stockholmi sadamasse. Foto: Jaano Martin Ots

Läänemere kõige uuem kruiisilaev Viking Glory on Turu ja Stockholmi vahel alates märtsist sõidutanud 600 000 turisti ning soomlased-rootslased pürivad laevale vaatamata kütuse lisatasule. Kas ja kuidas ristluslaevade puhkuseäri pärast koroonakriisi pikemas perspektiivis võiks taastuda, on laevafirmad ettevaatlikud ennustama.

Üleilmse reisimise ja turismi pea kaheks aastaks peatanud koroonapandeemia pani eriti raskesse olukorda suurte ookeanikruiisilaevu käitavad firmad. Paljud neist on nüüdseks sattunud võlakeerisesse ja on olnud sunnitud koroona-aastatel saadud kahjumite korvamiseks laskma välja kõrge intressiga riskantseid võlakirju. Sel suvel eemaldas USA haiguste kontrolli ja tõrje keskus ristluslaevanduselt viimased piirangud ning oma sadamad avasid ristluslaevadele ka seni suletud olnud piirkonnad, nagu Uus-Meremaa, kuid miljarditesse ulatuv kahju oli sündinud. Näiteks maailma suurimaks kavandatud kruiisilaev Global Dream ei jõuagi kunagi liinile ning laev suunati pankrotti läinud MV Werfteni laevatehases vanarauaks veel enne lõplikku valmimist.

Tagasi üles