Rail Balticu Ülemiste ühisterminali ehitushankele esitas tähtajaliselt pakkumuse vaid Itaalia ettevõte Rizzani de Eccher S.p.A., kelle pakutud hind ületas pea kaks korda terminali eeldatud maksumuse.
Rail Balticu suurhange kukkus läbi: Ülemiste reisiterminali ollakse nõus ehitama ainult topelthinnaga (15)
Rizzani de Eccheri ehitaks terminali 346 miljoni euro eest, samas kui Rail Baltic Estonia prognoosis ehitushinnaks 178 miljonit eurot. «Hankekomisjon jätkab küll hankemenetlusega vastavalt hankeprotseduuri reeglitele, kuid arvestades maksumuse kahekordistumist, siis tegeleme sellega paralleelselt juba teiste stsenaariumitega ehk uue hankemenetluse ettevalmistamisega. Näiteks on võimalus jagada hange osadeks,» ütles Rail Baltic Estonia operatsioonide juht Marko Kivila.
«Arvestades Ukrainas käiva sõja ulatuslikku mõju ehitusturule ja hindadele ning rahvusvaheliste pakkujate ebakindlust meie regiooni suhtes, on pakkumuste vähesus küllaltki ootuspärane. Loomulikult aga lootsime, et tuleb rohkem pakkumusi ning ollakse enam huvitatud selle märgilise objekti ehitamisel osalemisest,» lisas Kivila.
Hankele registreerus esialgu üle paarikümne ettevõtte, kuid pakkumuse esitasid lõpuks vaid itaallased. «Tegemist on äärmiselt nõudliku ja suure objektiga, mille ehitamist rahastatakse Euroopa Liidu fondidest, seega astusime hanke õnnestumiseks ja riskide maandamiseks nii hanke väljakuulutamise eel kui ka selle kestel mitmeid ennetavaid samme: rakendasime maksumuse indekseerimist vastavalt ehitushinnaindeksi muutusele, nihutasime projekti ajakava, lihtsustasime dokumente ning lükkasime potentsiaalsete pakkujate palvel korduvalt edasi hanke tähtaega,» kirjeldas Kivila.
Rail Baltic Estonia kuulutas Rail Baltica Ülemiste ühisterminali ehituseks hanke «Rail Baltica Ülemiste jaamaalal reisiterminali, selle lähiala ja raudtee infrastruktuuri ehitustööd» välja tänavu märtsis, pakkumuste esitamise viimane tähtaeg oli eile.
Ülemiste ühistranspordi terminalihoone ja selle lähiala töömaa maht on ühtekokku ligemale 2,4 ruutkilomeetrit. Koos terminaliga ehitatakse raudteetaristu, juurdepääsuteed ja -tänavad, raudtee alt läbipääsu tagav linnaväljak, uued trammi- ja bussipeatused ning parkimisalad.
Rail Baltic Estonia teatel peaks terminal valmima 2026. aastal, kogu projekti lõpptähtaeg on 2027. aasta esimene pool.