Rukki kanalis algavad süvendustööd Hiiumaa laevaliiklust ei häiri

BNS
Copy
Rukki kanal Rukkirahu kõrval
Rukki kanal Rukkirahu kõrval Foto: Veeteede amet

Mandri ja Hiiumaa vahelises Rukki kanalis algavad kolmapäeval süvendustööd, mis toimuvad öisel ajal ja transpordiameti kinnitusel parvlaevaliiklust ei häiri.

Tavapärase hooldussüvenduse käigus eemaldab imurlaev TSHD Vlieree kanali põhja kogunenud setted, mille järel on taas tagatud kanali minimaalne sügavus 5,2 meetrit EH2000 kõrgussüsteemis. Juulis tehtud hüdrograafilise mõõdistuse järgi oli seal väikseim sügavus 4,9 meetrit, teatas transpordiamet.

«Rukki kanali põhja ladestub pidevalt setteid, mida me eemaldame sealt korralise hooldamise käigus iga kahe aasta tagant, selleks et parvlaevad saaksid ka madalama veetaseme korral probleemideta liigelda,» selgitas ameti laevateede osakonna juhataja Kert Süsmalainen pressiteates.

Süvendustööd teostatakse öisel ajal, mil parvlaevaliiklust ei toimu. Enne parvlaevaliikluse algust mõõdistatakse süvendatud ala üle ja veendutakse, et piisav sügavus on tagatud. Parvlaevadele ning Rohuküla sadamale edastatakse igal hommikul ülevaade sügavustest kanalis.

Süvendustööd lähevad maksma 400 000 eurot, millele lisandub käibemaks. Töid teeb hanke võitnud Insenerehituse AS ning töödega loodetakse valmis saada mõne nädala jooksul, Transpordiametile tuleb need üle anda hiljemalt 15. novembril.

Rukkirahu ehk Rukki kanal on 2,5 kilomeetri pikkune lääne-idasuunaline kanal Rohuküla sadama lähedal, Rukkirahu saarest põhja pool. Viimati teostati kanalis hooldustöid 2020. aastal, mil need läksid ilma käibemaksuta maksma 379 000 eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles