Päevatoimetaja:
Sander Silm

Tulumaksu tagastuse aegu suureneb võlgade tagasimaksmine

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kadrian Jaagund.
Kadrian Jaagund. Foto: Lindorff

Krediidihaldusfirma Lindorff Eesti pikaajaline kogemus näitab, et klientide ja nende võlgnike tegevus on aktiivsem tulumaksu tagastamise ajal, sest paljud kasutavad saadud raha võlgade tagasimaksmiseks.


«Loomulikult võib saadud raha kohe millegi meeldiva ostmiseks ära kulutada ja tunda ennast hästi. Kuid selleks, et ennast pikemalt hästi tunda, tuleks ootamatult saadud rahaga targalt ümber käia,» ütles Lindorff Eesti krediidihaldusekspert Kadrian Jaagund.

Mida see tähendab? «Tõsiasi, et paljud tulumaksutagastused on juba kohtutäiturite poolt arestitud, näitab, et inimesel pole kõrval olnud head nõustajat,» sõnas ekspert.

Võrreldes tavakuudega pöördus 2011. aastal aprillikuus Lindorffisse 70 protsenti enam inimesi, et koos professionaalse nõustajaga vaadata üle kohustused ja leida parimad lahendused, kuidas tulumaksu tagastusest saadud rahaga võimalikult paljudest võlgadest lahti saada.

On ju selge, et erinevatel tingimustel laenatud 100 euro puhul tuleb tagasi maksta summad, mis võivad mitu korda erineda. Sageli ei oska võlgu olevad inimesed ise oma lepinguid võrrelda ja nii koguneb tagasimakstavale summale intresse kogu aeg juurde.

Küsi asjatundjalt nõu

Professionaalse nõustaja abiga saab palju raha kokku hoida. «Lindorffis näeme, et koos inimesega leitakse enamasti võlaprobleemidele lahendus, mis tähendab, et kohtutäiturini asi ei jõuagi,» rääkis Jaagund.

Kohtutäiturini jõuavad reeglina nõuded, kus inimestega ei saa kontakti: lepingul olev telefoninumber on vananenud, puudub e-posti aadress ning isikul pole sissekirjutust. Ehk inimesed välistavad ise võimalused nõustamise saamiseks. Nii kasvavad intressid ja tekivad kulud.

Kes ei taha või ei saa nõustaja poole pöörduda, saab abi Lindorffi loodud nõustamisportaalist www.arvemaksmata.ee, mille külastatavus on viimaste kuudega kasvanud kolmekordseks.

Üks valdkond, kus sageli küsimusi tekib, on prügivedu. Inimesele tuleb prügiveoga seonduv arve üllatusena, kuna näiteks suvilas püsivalt ei elata ja uus jäätmeseadus on samuti kahe silma vahele jäänud. Nõustajaga koos tutvutakse seadusega ja otsitakse sobivaid lahendusi ning antakse inimesele teavet tema õigustest.

Ära lase intressidel üle pea kasvada

Tulumaksu tagastamise ajal on hoolsad ka võlausaldajad. Sageli alustatakse koostööd inkassofirmaga just tulumaksu tagastamise ajal. Võrreldes tavakuudega kasvab ainuüksi Lindorffi rahavoog tulumaksu tagastamise järgsel perioodil 60 protsenti.

Võlausaldaja tunnetab, et õige ajastus ja teadlik lähenemine võlgnikule viib kiiremate laekumisteni. Ka võlausaldaja eesmärgiks ei ole suurte intresside teenimine, vaid osutatud teenuse või kauba eest raha kätte saamine.

Tüüpiline võlglane

Kuigi iga võlglane on oma muredega ja raskustega erinev, saab uuringutele tuginedes välja tuua kõige sagedasemad võlgade tekkimise põhjused. Need on töökoha kaotus ja tervise halvenemine.

Võlgade kuhjumine sarnaneb lumepalli tekkimisega. Probleemi peaks katsuma lahendada võimalikult varakult, kindlasti tuleks enne ühe võla tagasimaksmiseks teise võla tekitamist asjatundjaga nõu pidada. Ei tohi olemasoleva võla tagasimaksmiseks võtta kallimat laenu.

Kui juba olemasolevate tingimustega on raske võlga kustutada, siis ei ole ka põhjust loota, et hoopis kallimalt saadud raha suudetakse tagasi maksta. Lindorfi uuring näitas, et enamik inimesi tahab oma võlast lahti saada, nad vajavad selleks aga lugupidavat kohtlemist ja õpetust, kuidas toimida.

Erinevate võlgnike seast on võimalik eristada üht rühma, kelle esindajaid on võlgnike seas kõige rohkem. Keskmine eraisikust võlgnik on Lindorff Eesti andmetel 35-aastane mees, kellel on umbes kaks võlgnevust ning võlgade kogusumma on veidi üle 2000 euro.

Tagasi üles