Konteinervedude vähenemine ennustab majandlangust

Erkki Erilaid
Copy
Maerski konteinerlaev.
Maerski konteinerlaev. Foto: IMAGO/Markus Tischler

Maailma suurima laevafirma Maerski konteinervedude statistika, mida analüütikud peavad üheks parimaks globaalse kaubanduse baromeeteriks, näitab, et tarbimine väheneb ja laoseisud kasvavad.

Taani laevandus- ja logistikaettevõte Maersk teatas, et nõudlus laevakonteinerite järgi väheneb sel aastal märgatavalt. Analüütikute hinnangul väljendab see selgelt, et tarbijate kindlustunne on langenud, kirjutas CNBC.

Teises kvartalis lastis Maersk laevadele 7,4 protsenti vähem konteinereid kui aasta varem. Samas eeldab ettevõte, et hoolimata nõudluse langusest laevatransport ei odavne ning tänu sellele tulevad laevandusfirmade majandustulemused tugevad ka teisel poolaastal.

Näiteks laevanduskontsern Hapag-Lloyd AG teatas eelmisel nädalal, et keskmised veohinnad tõusid aasta esimeses pooles umbes 80 protsenti.

«Geopoliitilised probleemid ja kiire inflatsioon koos kõrgemate energiahindadega mõjutavad jätkuvalt tarbijate meeleolu ja majanduskasvuootusi,» lisas Maersk. «Üles hüpanud logistikahinnad süvendavad ebakindlust veelgi.»

Maersk hoiatas, et konteinerveoste langus on eriti märgatav Euroopas, kus tarbijanõudluse vähenedes on konteinerid hulgaliselt sadamatesse ja ladudesse kogunenud. Venemaa sissetung Ukrainasse ja Covid-19 blokeeringud Hiinas on selliseid konteinerite kuhjumisi ainult süvendanud, lisas ettevõte.

Ettevõte märkis, et pudelikaelad rahvusvahelises kaubanduses on tõstnud ülemaailmseid veohindu, luues logistikaärile «erakordsed turutingimused» ja see ajendab ettevõtet oma kasumiväljavaateid tõstma.

Maersk loodab nüüd teenida 2022. aastal ligikaudu 31 miljardi dollari suuruse ärikasumi, võrreldes varasema hinnanguga 24 miljardit dollarit. Teises kvartalis kasvas ettevõtte käive aastavõrdluses 52 protsenti, 21,7 miljardi dollarini, samas kui ärikasum enam kui kahekordistus, 8,9 miljardi dollarini.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles