Päevatoimetaja:
Sander Silm

Tallinki Burger Kingi frantsiisifirma kahekordistas kahjumi (1)

Copy
Tartu esimene Burger Kingi esindus avas uksed Lõunakeskuses.
Tartu esimene Burger Kingi esindus avas uksed Lõunakeskuses. Foto: Kristjan Teedemaa

Möödunud aastal teenis Tallink Grupi Burger Kingi restorane haldav OÜ Tallink Fast Food 4,3 miljoni eurose müügitulu juures üle 2 miljoni euro kahjumit, mis võrreldes eelmise aruandlusperioodiga suurenes 119,4 protsendi võrra.

Tallink Fast Food registreeriti äriregistris 2019. aasta 5. augustil, mistõttu on möödunud aasta majandusaasta võrdlusperioodi pikkuseks 17 kuud, mitte 12 kuud nagu aruandeperioodil.

Müügitulu ja tulemi vahelise seose järsk muutus tulenes peamiselt Covid-19 pandeemia ajal kehtestatud piirangutest toitlustussektorile, mille tõttu laiendas ettevõte koostööd kullerfirmadega Wolt ja Bolt, et leida uusi võimalusi käibe suurendamiseks, see aga omakorda suurendas ettevõtte kulusid, selgub ettevõtte majandusaasta aruandest.

Majandusaastal kajastati ka sihtfinantseerimise tulu Covid-19 haigusega kehtestatud eriolukorra tagajärgede leevendamiseks kokku summas 705 300 eurot, millest 358 400 eurot olu töötukassa toetus ja 346 900 eurot saadi Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuselt.

Kui Burger Kingi esimesel tegevusaastal oli põhirõhk restoranide avamisel Eestis, siis möödunud aastal avas ettevõte kaks uut restorani Lätis ja neli uut restorani Leedus. Kokku tegutses Balti riikides 2021. aasta lõpuks 14 Burger Kingi restorani.

Ettevõte jätkab tegevust kõikides riikides ja põhifookus on suunatud peamiselt drive-thru-restoranide avamisele, et laiendada toidu tellimise võimalusi. Esimene drive-thru-funktsiooniga restoran plaanitakse Eestis avada sel sügisel.

Möödunud aasta 31. detsembri seisuga töötas ettevõttes 121 töötajat, võrdlusperioodil oli töötajate arv 68. Tööjõukulud olid vastavalt 1,9 miljonit eurot ja 1,4 miljonit eurot.

Märksõnad

Tagasi üles