Omavalitsused ootavad jätkuvalt Turba-Risti raudtee rahastust

BNS
Copy
Haapsalu raudteejaam
Haapsalu raudteejaam Foto: Peeter Langovits, Postimees

Lääne-Nigula vald ja Haapsalu linn pöördusid valitsuse poole, et valitsus vaataks üle juuni lõpus tehtud otsuse ning rahastaks jätkuvalt taaste- ja vastupidavuskava kaudu Turba–Rohuküla raudtee rajamisel Turba–Risti lõigu rajamist.

Augusti alguses esitasid Haapsalu linn ja Ridala vald halduskohtule esialgse õiguskaitse taotluse, millega paluvad peatada kuni haldusasja lõpetava kohtulahendi jõustumiseni valitsuse otsuse raudteelõik taastekavast välja arvata.

Haapsalu linnapea Urmas Suklese ja Lääne-Nigula vallavanema Aivar Riisalu sõnul selgitas mõned päevad hiljem rahandusministeerium vastuseks omavalitsuste kaebusele, et valitsuse protokollilise otsuse näol ei ole aga tegu haldusaktiga. Otsusele järgnevad hoopis mitteametlikud läbirääkimised Euroopa Komisjoniga, misjärel kiidab valitsus heaks lõpliku versiooni taastekava muudatustest, mis esitatakse ametlikult Euroopa Komisjonile.

«Vabariigi valitsus kinnitab kohtule esitatud seisukohtades, et veel ei ole otsustatud taaste- ja vastupidavuskavast Turba–Risti raudteelõigu rahastamise väljaarvamine,» leiavad Riisalu ja Sukles ning paluvad valitsusel teema uuesti läbi vaadata ja projekti siiski rahastada.

Riisalu ja Suklese sõnul ei ole ka projekti ettevalmistus puudulik. «AS-i Eesti Raudtee kaudu on läbi viidud projektiga seotud ehitushange ning projekti täpne kulu on fikseeritud ega esine projekti kallinemise riski,» kinnitasid nad.

Juuni lõpus otsustas valitsus Euroopa taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) eraldatava toetuse vähenemise tõttu Eesti taastekava mahtu vähendada 360,3 miljoni euro võrra ning nõnda loobuda muu hulgas Turba-Risti raudteelõigu rajamise toetamisest. Samuti jäeti kavast Tallinna Haigla rahastamine, mis on samuti halduskohtus vaidlustatud, Tallinna linna poolt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles