Eestit võib pidada ääremaaks, nagu seda seni on tehtud, kuid lennunduse koha pealt võiks Eesti olla ka maailma keskpunkt, räägib Estonian Airi juht Tero Taskila.
Taskila: Tallinn on maailma keskel
«Firma on ennast alati näinud perifeeriana, aga nüüd kui riik võttis endale 90-protsendilise osaluse, hakkasime mõtlema teisiti. Hakkasime mõtlema, miks ei võiks Tallinn olla maailma keskus,» rääkis Taskila.
Taskila kinnitusel on Estonian Airil selleks väga head võimalused, kuna tegemist oli mullu kõige innovaatilisema ja täpsem lennufirma. «Kuigi SAS väidab vastupidi,» lisas ta.
Head lennuühendused on Taskila kinnitusel eelduseks, et Eestis saaks areneda teadmistepõhine majandus, mis on hädavajlik, kuna pelgalt odava tööjõuga ei ole võimalik maailmas kaugele purjetada. Teadmistepõhise majanduse jaoks on aga vaja, et tööjõud saaks mugavalt liikuda.
«Alati on riike nende hulgas ka paljud Euroopa Liidu riigid, kus tööjõud on juba odavam kui Eestis. Meil on haritud tööjõud ja noored eestlased räägivad hästi inglise keelt. Eesti käib sama rada Soomega, kus paljud noored haritud inimesed keelduvad madala palga eest töötama,» rääkis Stubb.
Muude transpordivahendite osas on Eesti käsi hasti käinud ning näiteks Eesti sadam on juba maailma tipus.
Lennühenduste arendamiseks on aga vaja reisijaid, keda isegi kõige optimistlikuma hinnangu juures ei saa Eestis lähiaastatel olema oluliselt rohkem, seepärast on vaja keskenduda välismaistele klientidele Soomest, Rootsist ja Venemaalt.
Soome reisjate meelitamiseks on Taskila kinnitusel Eestil väga head eeldused olemas, kuna näiteks Jüvasküla inimestele ei ole vahet, kas istuda ümber Tallinnas või Vantas.