USA teismelised on viimase seitsme aasta jooksul massiliselt põgenenud Facebookist, eelistades veeta aega videoplatvormidel YouTube ja TikTok, selgus kolmapäeval Pew uuringukeskuse andmeist.
Uuring: USA teismelised pagevad Facebookist (1)
TikTokist on saanud USA teismeliste peamine suhtlusvõrgustik, samas kui YouTube paistab silma platvormina, mida nad kõige rohkem kasutavad. Küsitletud teismelistest 95 protsenti kasutab YouTube’i ja 67 protsenti TikToki.
Facebooki kasutamist tunnistas vaid 32 protsenti vastanuist, võrreldes 71 protsendiga sarnases uuringus seitse aastat tagasi.
Kunagi populaarne Facebook on saanud maine vanainimeste platvormina, samas kui noori tõmbab võrgustike poole, kus väljendatakse end piltide ja videotega.
Umbes 62 protsenti ütles, et kasutab Facebooki emafirmale Meta kuuluvat Instagrami, 59 protsenti vastanutest kasutas ka Snapchati. «Veerand teismelisi, kes Snapchati või TikToki kasutab, teeb seda pea pidevalt, ja sama ütleb viiendik YouTube kasutavatest teismelistest,» seisis raportis.
Hea uudisena Metale oli Instagrami populaarsus seitsme aasta tagusega võrreldes kasvanud.
Twitterit ütles end kasutavat aga alla veerandi küsitletud teismelistest.
Uuringus osales 1316 USA noorukit vanuses 13–17 ja see viidi läbi aprillis-mais.