E, 26.09.2022

Uuring: tarbija eelistab kodumaiseid tooteid, aga keskkonnasõbralikkuse eest rohkem ei maksa

Pille-Riin Kornak
Uuring: tarbija eelistab kodumaiseid tooteid, aga keskkonnasõbralikkuse eest rohkem ei maksa
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
09.08.2022, Tallinn
Emori ja Toiduliidu ühise ostukäitumise jaeseire uuringut tutvustav pressikonverents. Uuringut tutvustas Kantar Emori uuringuekspert Aivar Voog, toidutootjate möödunud aasta trendidest ja eesootavatest väljakutsetest rääkis Toiduliidu juht Sirje Potisepp.
09.08.2022, Tallinn Emori ja Toiduliidu ühise ostukäitumise jaeseire uuringut tutvustav pressikonverents. Uuringut tutvustas Kantar Emori uuringuekspert Aivar Voog, toidutootjate möödunud aasta trendidest ja eesootavatest väljakutsetest rääkis Toiduliidu juht Sirje Potisepp. Foto: Mihkel Maripuu

Kuigi eestimaalased eelistavad endiselt kohalikku toitu, on tarbijad eelmise aastaga võrreldes muutunud toidu ostmisel veel hinnatundlikumaks ega ole enam valmis keskkonnasõbralike toodete eest rohkem maksma, selgub Kantar Emori ja Toiduliidu ostukäitumise uuringust.

Uuringu tulemustest nähtub, et 80 protsenti tarbijatest eelistab kodumaiseid toiduaineid. «Kodumaisuse all peetakse silmas, et toiduaine on valmistatud Eestis ja kohalikust toorainest,» sõnab Kantar Emori uuringuekspert Aivar Voog (pildil). Uuringu tulemustest selgub, et 15–34-aastased noored ei pea toiduainete kodumaisust väga oluliseks, küll aga hindavad toiduainete kodumaisust kõrgelt 35–74-aastased inimesed.

Uuringu tulemustest nähtub seegi, et tarbijate hinnatundlikkus on suurenenud. Enam ei tähtsustata toodete keskkonnasõbralikkust ega tervislikkust, vaid pigem valitakse toiduaine, mis on odavam.

Märksõnad
Tagasi üles