Olerexi klienditeenindaja: kliente huiatakse ja töötajatest ei hoolita (8)

Merike Lees
, majandusajakirjanik
Copy
Tankla. Foto on illustreeriv.
Tankla. Foto on illustreeriv. Foto: Margus Ansu

Olerexi sooduskampaania, mille õnge on läinud paljud kliendid, kes lootsid saada 8,3 senti soodustust kütuseliitrilt, ei pane proovile mitte ainult klientide närve, vaid ka klienditeenindajaid, kes peavad teisel pool letti ostjate pahameelega tegelema.

Postimehe poole pöördus Olerexi klienditeenindaja Liina (isik toimetusele teada), kes kirjeldas, kuidas toimub sooduskampaania klienditeenindaja vaates.

«Täpsemalt toimub see, et kliendid saavad petta selle uue bänneriga, mis lubab -8.3 s/l ja siis oma töötajad jätavad ka ilma rahata, kui need ei oska ilusti seda kampaaniat kliendile pähe määrida,» rääkis viimaseid nädalaid Olerexis töötav Liina.

Tema sõnul on parim reaktsioon klientidelt sellele kampaaniale see, kui nad ei reageeri üldse. «Need, kes tuli enne uurima, mis selle bänneriga on, läksid lihtsalt tankimata minema ja need, kes ikkagi said enne tangitud, kuid jäid lubatud soodustusest ilma, saatsid pikalt mind ja Olerexi,» ütles Liina. «Mina olen ikka klientide poolt. Kliente huiatakse ja oma töötajaid ei hoita mitte kuidagi selles firmas.»

Liina läks Olerexi reeglitega vastuollu ja nõustus klientidega, et see kampaania on omamoodi pettus. «Inimesed on siiski harjunud, et kui selline bänner väljas ripub, siis ka sellist soodustust saadakse, mitte nii et 2,6 s/l ja ülejäänud muutub rahaks, mida ei saa kütuse ostmisel kasutada. Mõni tangibki ainult kütust, ega osta kunagi poest kaupa.»

Liina töötab Olerexis peaaegu viis kuud, kuid töölepingu sai ta oma nõudmise peale alles hiljuti kätte, kuid ei kavatse sellele alla kirjutada, sest seal on punkte, mida ei saa täita.

«Lepingus on kirjas et teenindaja on kohustatud müüma kassast ainult oma nime alt, kuid meil on sellega suur segadus, sest kassasid on kolm, kuid neli inimest vahetuses,» selgitas ta, ega mõista, kuidas see saab olla klienditeenindaja kohustus.

Teine punkt, mille Liina välja tõi, puudutab vahetuste pikkust: 12-16 tundi.

«Kui sellele lepingule alla kirjutad, siis võidki elada Olerexis. Näiteks juuli lõpus oli mul 12-tunnine vahetus kella 7-19. Kuna järgmise vahetuse töötaja tööle ei ilmunud, sain vaid kaks tundi kodus olla, kui mind uuesti viieks tunniks tööle kutsuti. Koju sain kell 2 öösel,» rääkis ta. «Motivatsioonitasu pole minu teada seal veel keegi saanud.»

Meie teenindajad kliendilojaalsusprogrammi müügi eest eraldi lisatasu ei saa, ükski inimene lepinguta ei tööta ning vahetused on meil 12 tunnised.

Piret Miller, Olerexi tegevjuht

Tööinspektsiooni juhtiva nõustamisjuristi Vladimir Logantševi sõnul kehtib suulisele töösuhtele töölepingu seadus täies ulatuses ehk töötajal on õigus saada tehtud töö eest tasu ning tööandjal on õigus nõuda kokkulepitud töö tegemist ja jagada korraldusi.

Töölepingu seadus seab kohustuslikud töö- ja puhkeaja piirangud. Selle järgi peab töötajale jääma 24-tunnise ajavahemiku jooksul vähemalt 11 tundi järjestikust puhkeaega. See tähendab, et töötaja võib ühes vahetuses koos ületunnitööga töötada maksimaalselt 13 tundi, selgitas Logantšev.

Olerexi tegevjuht Piret Miller ei tunnista kirjeldatud olukorda ja ütleb, et see ei vasta tegelikkusele. «Meie teenindajad kliendilojaalsusprogrammi müügi eest eraldi lisatasu ei saa, ükski inimene lepinguta ei tööta ning vahetused on meil 12 tunnised,» kinnitas ta.

Milleri sõnul tuleb kassaaparaadi kasutamiseks tuleb teenindajal sarnaselt teiste jaekaubandusettevõtetega sisse logida ning nii nagu mujal suhtleb rahulolematu klient esmalt klienditeenindajaga. Küll aga möönis Miller, et Olerex Plussi kliendilojaalsusprogramm on Eesti turunduses uudne ja põhjalik ning see vajab selgitamist ja süvenemist.

Kommentaarid (8)
Copy
Tagasi üles