Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Lõuna-Saksamaal ja Šveitsis napib kütust (1)

Copy
Madal veetase Reini jõel sunnib praame sõitma vähema lastiga.
Madal veetase Reini jõel sunnib praame sõitma vähema lastiga. Foto: IMAGO/Jochen Tack

Saksamaa lõunapiirkondades ja Šveitsis napib nii diislikütust kui kütteõli, kuna tarned on Reini jõe kriitiliselt madala veetaseme tõttu tublisti vähenenud.

Austria rafineerimistehase OMV Saksa üksus teatas, et ettevõte on sunnitud vedama nüüd puudujäägi katmiseks rohkem kütust Doonau jõe kaudu, vahendas Bloomberg.

Reini jõgi, mis kulgeb Šveitsi Alpidest läbi Saksamaa, Prantsusmaa ja Hollandi Põhjamerre, on Euroopas peamine naftatoodete transpordikoridor. Sel suvel valitsenud kuumalainete ja põua tõttu on veetase alanenud jões niivõrd madalaks, et paljud naftasaadusi vedavad praamid ei saa enam seal kaupa vedada.

OMV, kellel on rafineerimistehas Lõuna-Saksamaal, märkis, et praegust kütteõli ja diislikütuse tootmist ning turuseisu jälgitakse tähelepanelikult. Nende hinnangul halvendab olukorda lisaks transpordi probleemidele see, et kriisist tingitud hirmude tõttu ostetakse kütuseid kokku ja spekuleeritakse nendega. Reini jõe madala taseme tõttu on OMV Group suurendanud kütuse importi Doonau jõe kaudu kümme korda.

Madal veetase põhjustab probleeme ka Šveitsis, kus naftasaaduste tarnete maht on vähenenud sel määral, et on tekitanud vajaduse riigis osaliselt kasutusele võtta strateegilised vedelkütusevarud. Šveitsi varustuskindluse eest vastutav föderaalvalitsuse amet FONES teatas, et riik võtab suvekuudel kasutusele 245 000 kuupmeetrit ehk 6,5 protsenti strateegilise varuna hoitavast kütusest.

Kuigi maailmaturul on vedelkütuseid piisavalt, saab neid merepiiri mitteomavasse Šveitsi piisavates kogustes toimetada vaid jõetransporti kasutades või mööda raudteed. Samas on ka piiriüleses raudteeliikluses Šveitsis personalipuuduse ja käimasolevate remonditööde tõttu mitmed tarned tühistatud või hilinenud.

Tagasi üles