Venemaa kavatseb kulutada 29 miljardit eurot Kirdeväila arendamiseks

Copy
Ehitusjärgus Arctic LNG 2 rajatis Belokamenka asula lähedal Murmanski piirkonnas.
Ehitusjärgus Arctic LNG 2 rajatis Belokamenka asula lähedal Murmanski piirkonnas. Foto: Stringer

Venemaa peaminister Mihhail Mišustin allkirjastas määruse, millega kiideti heaks Kirdeväila (Põhjameretee) arengukava aastani 2035, teatas neljapäeval valitsuse pressiteenistus.

Arengukava rahastastuse kogusumma on ligi 1,8 triljonit rubla (29,34 miljardit eurot). Kokku on dokumendis loetletud üle 150 meetme. Nende hulgas on veeldatud maagaasi ja gaasikondensaadi Utrenni terminali, Buhta Sever naftaterminali ja Jenissei söeterminali ehitamine.

Lisaks näeb kava ette ranniku- ja hüdrotehniliste rajatiste ehitamise Baimskoje leiukoha varustamiseks, veeldatud maagaasi ümberlaadimiskomplekside loomist Kamtšatkal ja Murmanski oblastis ning transiitliikluse korraldamiseks Vladivostokki jaotussadama loomise.

Samuti on kavas rajada Sahhalinil asuvasse Korsakovi sadamasse transpordi- ja logistikakeskus, arendada Murmanski ja Arhangelski transpordisõlmpunkte, rajada Tiksi ja Diksoni sadamasse punkerdamis- ja hooldusbaasid.

Eraldi osa on pühendatud jäämurdjalaevastiku laevade, sh Leader projekti juhtjäämurdja loomisele ning Arktika laevaehituse ja laevaremondi tootmishoonete arendamisele.

Lisaks on ette nähtud meetmed 46 laevast koosneva päästelaevastiku ehitamiseks, varustada hädaolukordade ministeeriumi Arktika lõimitud päästekeskused helikopteritega. Samuti luuakse Arktika satelliidirühm, mis pakub laevadele hüdrometeoroloogilist ja navigatsioonituge ning võimaldab hinnata kliimamuutusi.

Kirdeväil on lühim veetee Venemaa Euroopa-osa ja Kaug-Ida vahel. Marsruudi pikkus Kara väravatest Providenija laheni on umbes 5600 kilomeetrit.

Kirdeväil asub täielikult Venemaa territoriaalvetes ja majandusvööndis, mis on eriti oluline välise sanktsioonide surve tingimustes, kui toodete logistilised tarneahelad on häiritud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles