Eestis tegutsevad elektriautode laadimistaristu käitajad arendavad laadimisvõrke, arvestades asukohta ning üldist laadimisvõrkude nõudlust klientide seas; lisaks Eestile on kavas laieneda ka naaberriikides.
Eesti elektriautode laadimistaristu arendajad laiendavad võrke
Enefit Voltil, kellel on üle Eesti 190 laadmispunkti, on plaan peale koduturu avaliku laadimisteenusega laieneda ka Lätti ja Leetu, kus koduklientidele mõeldud laadimisteenust praeguseks juba pakutakse. Ettevõtte tootejuhi Viljar Kondi sõnul lähtub Enefit Volt laadijate planeerimisel asukoha tüübist.
«Kui ülikiirlaadija aitab säästa aega ja on vajalik eeskätt maanteede ääres ning olulistes sõlmpunktides, siis kohtades, kus auto jääb parkima pikemaks, on mõistlik paigaldada ning kliendil kasutada suuremat säästu pakkuvat aeglasemat laadijat,» selgitas Kont BNS-ile.
Lähiajal avab laadijad Lätis ja Leedus ka Liff, kes peab läbirääkimisi lisaks teiste Skandinaavia turgude osalejatega. «Oleme ambitsioonikas ettevõtte kes soovib saada Skandinaavia regiooni oluliseks turuosaliseks,» ütles Liffi kaasasutaja Roman Zahharov BNS-ile.
Globesec OÜ, Inbalance Grid elektriautode laadimisjaamade ainuesindaja Eestis, rääkis BNS-ile, et plaanitakse laieneda lisaks Tallinnale ja Harjumaale ka teistes Eesti linnades. Ettevõttel on hetkel kaks laadimisjaama Mustakivi Jazz pesulate esinduses, kuhu on peagi tulemas lisa.
Enefit Volti sõnul kasvab elektriautode avalike laadijate nõudlus pidevalt ning enimnõutud on kõikidele elektriautodele sobivad CCS/CHAdeMO kiir- ja ülikiirlaadijad, kus sõltuvalt autost on võimalik laadida 5–25 minutiga. «Just Euroopa standardi ehk CCS-i vastu on nõudlus suurim linnades, sõlmpunktides ja maanteedel, millest lähtuvalt arendame ka oma võrku,» lisas Kont. Paralleelselt avalike laadijate kasutamisega liigub Kondi sõnul tõusutrendis ka laadijate paigaldamine kodudesse.
Kui üldiselt on avalike laadijate kasutus kuises võrdluses eelmise aastaga liikunud tänavu tõusutrendis, siis juulis püstitasid elektriautode kasutajad aga Voldi võrgus rekordi, laadides enam kui 1 miljoni heitmevaba kilomeetri läbimist võimaldava koguse elektrit.
Liffi sõnul on ka nende jaamade nõudlus kasvutrendis, kasvades iga kuuga 60–70 protsenti eelmise kuuga võrreldes. Ettevõttel on hetkel kokku 34 laadimisjaama.