Kuigi enamus IT-firmadest on pigem paindlikud ja on tänaseks mõistnud, et head inimesed tahavad töötada heades firmades, kus neisse suhtutakse kui täiskasvanutesse, ei tähenda see, et eilsesse päeva jäänud hierarhilist kultuuri enam kuskilt ei leiaks. Vanad taagad on visad kaduma ning tänaseni võib leida IT-osakondasid ja -ettevõtteid, kus oma ala spetsialiste üritatakse hoida lühikese lõa otsas, eeldatakse neid kell üheksa lips ees kontorisse tulemas näha ning tegelema rohkema bürokraatiaga, kui ükski mõistlik inimene iial kohata sooviks.
Küll aga on sellise mentaliteediga ettevõtted sunni tõttu vaikselt mõistmas – või peagi mõistmas – et tänase tööturu puhul, kus arendajatele, IT-projektijuhtidele ning testijatele jooksevad kõik tormi, peavad asjad hakkama muutuma. Kui ei, vaatab ühel hommikul kontoris vastu tühjus, mida pole võimalik ka suurte palganumbrite või pealiskaudsete hüvede pakkumisega võimalik täita. Mida päev edasi, seda olulisemaks muutub tööotsijate jaoks see, et nende töökoht neid väärtustaks, suudaks nende soovide ja vajadustega arvestada ning et ettevõtte juhatus ja otsene juht suhtuks neisse kui hinnatud partnerisse, mitte kulukasse ritta mõnes Exceli-tabelis.
Miks ma peaks siin töötama?
Reaalsuses tähendab see seda, et tööandja peab põhjalikult läbi mõtlema, mis päriselt tema töötajaid köidab. Loomulikult on töötasu oluline komponent, kuid kõik tööandjad peavad niikuinii turu palgatasemega kaasas käima ning teistest pidevalt kõrgemat palka maksta ei ole ilmselt ei jätkusuutlik ega ka mõistlik strateegia. Aeg-ajalt kodust töötamine on samuti reaalsus, millega kõik peavad arvestama, võimalus päev nädalas seda praktiseerida ei ole enam oluline soodustus, vaid midagi, mis kuulub enam-vähem põhipaketi sisse.