Mereabi Trossi on Eestis tegutsenud üle aasta. Trossi Eesti koordinaator, Kaberneeme vabatahtlik merepäästja ja meeskonna pealik Rait Killandi ütles, et süsteemiga on Eestis liitunud üle saja kohaliku paadiomaniku.
Tellijale
Tühi aku ja lõppenud kütus on mereabi väljakutsete peapõhjused
Koos hobilaevastiku kasvuga tuleb juurde ka juhtumeid, kui paadiomanikud merel hätta jäävad. Viimane väljakutse oli teisipäeva hilisõhtul. 30-jalasel Soome purjekal oli Haapsalu lähistel mootor üle kuumenenud ning laev polnud võimeline omal jõul kitsas faarvaatris navigeerima. Reservpäästerühma merepäästjad sõitsid kohe välja ning kell pool kolm öösel jõudis purjekas turvaliselt sadamasse. Sel suvel oleme lahendanud kümmekond klassikalist mereabijuhtumit, lisaks on olnud hulk «peaaegu juhtumeid», mil merepäästjad on olnud juba väljasõiduvalmis, kuid olukord on teisiti lahenenud, rääkis Killandi.