Igat ettevõtet varitsevad erinevad ohud ning mida päev edasi, seda rohkem uusi ohte tekib. Nii nagu organisatsioonid üritavad end ja oma klientide andmeid kaitsta, üritavad halbade kavatsustega osapooled leida pidevalt uusi ründevektoreid, tuvastada ettevõtete nõrku kohti ning tabada, läbi millise tehnilise või inimliku haavatavuse oleks võimalik oma eesmärgid täita. Kuigi suurema osa kaitsetööst peavad ära tegema ettevõtteülesed sise-eeskirjad, turvapoliitikad ning valvsad IT-inimesed, siis on küberohtudega võitlemise rindel iga töötaja, kes peab seetõttu oma positsiooni mõistma ja teadma, kuidas end ja teisi kaitsta.
Töötajalt ei saa liiga palju eeldada
Enamikul veidigi tehnikat tundval inimesel on kujunenud vähemalt mõõduka tugevusega vaist potentsiaalsete ohumärkide kohta. See ei tähenda siiski, et ükski juht või ükski organisatsioon saaks eeldada, et töötajad suudavad või soovivad kõikidele võimalikele ohuteguritele tähelepanu pöörata ning taibata, milline võib olla mõne konkreetse tegevuse kolmanda või neljanda astme tagajärg.
Sestap on iga tänapäevase juhi ülesannete seas lisaks tiimi tööelu ja töörõõmu juhtimisele juhtida oma meeskonna küberhügieeni ning tagada, et kõik meeskonnaliikmed mõistaksid täpselt, millele tähelepanu pöörata, mida vältida, mida tähele panna ning milliseid protseduure järgida, et ohutase miinimumini viia.
Kuigi iga ettevõte ning iga meeskond on omanäoline ja peab arvesse võtma erinevaid ohte, on üldised küberhügieeni parimad praktikad universaalsed. Sõltuvalt meeskonnast või tööspetsiifikast saab neid siia-sinna kohendada, kuid ühes või teises vormis peaks iga juht tagama, et kõige põhilisemast peetakse kinni. Kuigi erinevaid kaitseliine ja häid praktikaid on sadu, peaks esimeses järgus meeskonna samale lainele viima kolmes põhilisemas aspektis.