Jaekaubandusettevõtete müügitulu pöördus juunis langusesse

Copy
Jaekaubandusettevõtete müügitulu.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu. Foto: Statistikaamet.

Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu juunis 915 miljonit eurot. Võrreldes eelmise aasta sama kuuga vähenes müügitulu püsivhindades ühe protsendi.

Statistikaameti analüütiku Johanna Linda Pihlaku sõnul mõjutasid jaekaubandusettevõtete müügitulu langust nii mootorikütuse jaemüügiga tegelevad ettevõtted kui ka toidukaupade kauplused, kus müük vähenes eelmise aasta juuniga võrreldes mõlemas kaks protsenti.

«Nende ettevõtete müügitulu langusele avaldas olulist mõju kiire hinnatõus,» lisas Pihlak.

Tööstuskaupade kauplustes suurenes müügitulu eelmise aasta juuniga võrreldes ühe protsendi. Enim ehk 19 protsenti suurenes müügitulu kasutatud kaupade kauplustes, kioskites, turgudel ja otsemüügil. Müügitulu suurenes veel muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad), muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kõigis oli kasv viis protsenti). Müügitulu vähenes seitse protsenti majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes ning ühe protsendi posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes.

Maiga võrreldes vähenes jaekaubandusettevõtete müügitulu juunis kolm protsenti. Kuid tänavu esimese poolaastaga suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta sama perioodiga võrreldes seitse protsenti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles