Ei, see oleks oma raha mahaviskamine! Selle asemel võtate hoopis 1-2 võõrkeeli valdavat noort energilist müügimeest või –naist, kes helistavad needsamad 1000 firmat läbi paari nädalaga ja toovad sõltuvalt oma ettevalmistuse põhjalikkusest ja müügikõne meisterlikkusest teile selle ajaga võib-olla 50 uut klienti! Ja te olete meediareklaamilt hoidnud kokku kümneid või isegi sadu tuhandeid eurosid.
Milline peaks aga olema müügile suunatud telefonikõne, kui me tahame, et see oleks edukas ja pahandaks võimalikult väheseid?
- Enne telefonikõnet peaksite väga hästi teadma, kellele helistate ja mis on teie trump-pakkumine just sellele inimesele/firmale. Kui pakute restorani peakokale osta teilt lambaliha, kuid sisseostu otsuseid teeb hoopis tegevdirektor, siis olete teinud tühja kõne.
- Enne kõne tegemist tuleks sättida end mugavasse asendisse, et jutus ega hääles poleks mingit stressi.
- Oluline on, et inimene, kellele helistate, jõuaks jälgida ja mõistaks, kes te olete (teie ja firma nimi) ja mis asjus helistate.
- Pöörduge inimese poole tema nime kasutades ja viisakust ning aupaklikkust üles näidates (Eestis tasuks kasutada ilusaid eestikeelseid väljendeid nagu: palun, tänan, kas te võiksite, kuidas teile tundub, jne). Ta ei näe teid, kuid tajub teie hoiakut hääles!
- Iga esimene telefonikõne peaks olema väga konkreetne ja täpne, kus iga teie sõna omab tähendust (ei oleks teksti laialivalguvust ja toru teises otsas tekiks kiiresti kindel arusaam ning adekvaatne reaktsioon). Jätke meelde, et paljudele inimestele pole vastumeelne mitte telefonis rääkimine, vaid oma aja raiskamine.