Tarbijate kindlustunne üha väheneb

BNS
Copy
Kauplus. Foto on illustratiivne.
Kauplus. Foto on illustratiivne. Foto: Dmitri Kotjuh/ Järva Teataja

Konjunktuuriinstituudi andmeil langes tarbijate kindlustunne juunikuu -35 punktilt juulis -36 punktile, aasta varem oli näitaja -8 punkti juures.

Hinnang riigi majanduslikule olukorrale järgneva 12 kuu jooksul püsis juulis juunikuisel tasemel ehk -62 punktil, aasta varem oli näitaja -5 punkti.

Tarbijate hinnang perekonna majanduslikule olukorrale järgneva 12 kuu jooksul kuuvõrdluses samuti ei muutunud ning püsis -33 punktil, mullu juulis oli näitaja 1 punkt.

Säästmise tõenäosuse hinnang järgmise 12 kuu jooksul tõusis juunikuu -17 punktilt -14 punktini. Aasta tagasi oli indikaatori näit -32 punkti.

Eesti Konjunktuuriinstituut avaldab igakuiselt konjunktuuribaromeetrid, mis näitavad küsitluse positiivsete ja negatiivsete vastuste protsentide vahet. Kindlustunde indikaator on Euroopa Komisjoni kasutatav baromeetri sünteesindikaator.

Tarbijate kindlustunde arvutamise metoodika muutus 2022. aasta mais. Valimi suurus on 1000 inimest, küsitlus viiakse läbi internetiküsitlusena.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles