Gaasi toomine tankeritega nõuab kallist taristut (1)

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Paldiski LNG haalamiskai ehitus. Ajutist käigusilda, mille kaudu hakatakse peagi merele betooni pumpama, kasutavad praegu vaid kajakad. Hiljem rajatakse sellele kohale püsiv ühendussild, mis võimaldab haalamiskai juurde pääseda ka autoga. 
Paldiski LNG haalamiskai ehitus. Ajutist käigusilda, mille kaudu hakatakse peagi merele betooni pumpama, kasutavad praegu vaid kajakad. Hiljem rajatakse sellele kohale püsiv ühendussild, mis võimaldab haalamiskai juurde pääseda ka autoga. Foto: Eero Vabamägi

Euroopas aitab gaasivarustuse riske maandada 29 veeldatud maagaasi (LNG) terminalist koosnev võrgustik, mille täisvõimsus kataks ligikaudu poole Euroopa Liidu gaasivajadusest.

Statista.com-i andmetel on Euroopas ehitamisel või planeerimisel 33 uut LNG-terminali. Saksamaa ja Itaalia on kumbki alustanud nelja ja Prantsusmaa kolme terminali rajamist. Nii suudab Euroopa oma gaasi importimise võimsust näiteks Ameerika Ühendriikidest saabuvate täiendavate tankerite vastuvõtuks suhteliselt väikeste investeeringutega suurendada, kuid Läti-Eesti-Soome piirkonnas on võimekus veeldatud gaasi tankeritelt kaldavõrku pumbata olematu.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles