Suures kahjumis Finnair plaanib lennukiparki kärpida

Erkki Erilaid
Copy
Finnairi lennuk.
Finnairi lennuk. Foto: Peter Andrews

Finnairil tuleb tänavu ilmselt juba kolmas kahjumiga aasta ning lennufirma juht näeb ühe võimalusena majandustulemuste parandamisel osa lennukitest loobumist.

Finnairi tegevjuht Tobi Manner nentis, et lennufirmal tuleb tänavu ilmselt kolmas kahjumiga aasta järjest. «Seetõttu tuleb lennukipargi suurus ümber vaadata ja vähendada Aasia lendude osakaalu,» vahendas Manneri sõnu Yle.

Kuna Aasia-suunalised lennud on Venemaa ülelennukeelu tõttu vähenenud ja selline olukord võib püsida veel aastaid, siis ettevõte ei vaja enam nii palju lennukeid kui varem.

Helsingi Vantaa lennujaam püstitas tänavu juulis küll uued rekordid, kui reisijate arv ööpäevas tõusis üle 35 000 reisija piiri, kuid suvel järsult elavnenud turism pole olnud piisav, et Finnairi kasumlikkust parandada.

Samas on koroonapiirangute kaotamine pärast kahte kodus veedetud suve inimesi reisima pannud ning Finnairi käive kasvas teises kvartalis 550 miljoni euroni. Lennufirma ärikahjum oli aga ikkagi üle 84 miljoni euro.

Kahjumi peamised põhjused on Ukraina sõja mõju lennuliiklusele ja eriti aastavahetusest kahekordistunud kütusehind. Ilma kütuse hinnatõusuta oleks tulemus juba olnud kasumlik, teatas ettevõte.

Manneri sõnul on reisimise taastumine olnud lausa nii kiire, et järsult kasvanud kulusid pole piletihindadesse suudetud üle kanda. «See oli näha ka Finnairi teise kvartali tulemustes,» ütles Manner. «Kütusehinna tõus mõjutab Finnairi valusalt, sest lennufirma on hinnatõusu eest halvasti kaitstud.»

Euroopa liikluses on nõudlus Finnairi lendude järele jõudnud juba pea pandeemiaeelsele tasemele, kuid suvine kaos Kesk-Euroopa lennujaamades on sundinud ka soomlasi lende kärpima. «Hästi lähevad kaubaks lennud Lõuna-Aasiasse ja Põhja-Ameerikasse. Näiteks uued liinid Dallasesse ja Seattle'i,» lisas Manner.

Finnairi hinnangul lendavad nende lennukid sügisel võrreldes 2019. aastaga juba 70-protsendilise täituvusega. Ettevõte avalikustab siis ka uue strateegia, mille eesmärk on parandada nõrka kasumlikkust ja tugevdada finantspositsiooni. Siiski nenditakse, et tulevikus võib Finnair olla väiksem kui praegu.

«Anname sügisel oma laevastikule hinnangu. Kasutame kõiki vahendeid käibe ja kasumi suurendamiseks,» ütles Manner. Kulude kokkuhoiu programmi eesmärk on säästa püsivalt 60 miljonit eurot aastas. Kokkuhoiu raames soovib ettevõte näiteks ka lennukite rendilepingud uuesti läbi rääkida.

Kõige rohkem potentsiaali näeb Finnair India ja Põhja-Ameerika liinidel, kus on konkurents väiksem.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles