Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Soovitused, kuidas piletimüügipettuste ohvriks mitte langeda

Copy
Sotsiaalmeedias levivad pettused.
Sotsiaalmeedias levivad pettused. Foto: CHRIS DELMAS

Tänu e-kaubanduse arengule on üha lihtsam osta sündmuste pileteid internetist. Viimasel ajal on üha enam levinud sotsiaalmeedia ning muude reklaamikanalite kaudu õngitsejate ja petturite hulk, kes üritavad müüa libapileteid. Jaanus Beilmann, AS Piletilevi Groupi juhatuse liige, jagab nõuandeid, kuidas mitte langeda pettuse ohvriks.

«Esmatähtis on veenduda, kes on sündmuse korraldaja. Tasub guugeldada tema kodulehte ja vaadata, milliseid sündmusi on korraldaja veel korraldanud. Kui leiad kahtlaselt vähe vasteid ning puudub kinnitus korraldaja, artisti või tuntud piletimüügikeskkondade lehtedelt samalaadsete sündmuste kohta, siis on see esmane ohumärk,» sõnab AS Piletilevi Groupi juhatuse liige Jaanus Beilmann.

«Vähemalt sama tähtis on veenduda ka piletimüügikeskkonnas. Soovitame alati osta oma pilet tuntud keskkonnast,» lisab Beilmann.

Olulised aspektid, mille järgi piletimüügikeskkonda hinnata:

1. Veendu, kas müüja juriidilised andmed ja klienditeeninduse kontaktid on müügikeskkonnas olemas.

2. Uuri, kas korraldaja juriidilised andmed ja kontaktid on ostukeskkonnas välja toodud.

3. Tänapäeval küsivad turvalised keskkonnad esmalt müügikeskkonda sisenemisel küpsistega nõustumist/mittenõustumist.

4. Kontrolli internetipoe kasutustingimusi.

5. Kohalikes keskkondades peavad lisaks krediitkaardimaksele olema kättesaadavad pankade makselingid.

6. Kontrolli, millist juriidilist isikut kuvab pank või makseteenusepakkuja keskkond sulle makse saajana pileti eest tasudes ning kas see klapib ürituse korraldaja andmetega.

Mida pidada silmas piletiostul?

Soovituslik on osta pilet ametlikult müüjalt (piletivahenduskeskkonnad, reaalsed müügipunktid, korraldaja ametlik koduleht). Ettevaatlik tasub olla, ostes pileti teiselt inimeselt läbi sotsiaalmeedia või käest kätte. Võõrastelt piletit ostes ei saa kunagi 100 protsenti kindel olla, et pileti triip- või QR-kood pole eelnevalt kopeeritud, ja sündmusele minnes võib selguda, et sama piletiga on pettur juba enne sind sisse jõudnud.

Pileti ostmisel:

1. Veendu, et sulle kuvatakse pileti ostul ürituse eest vastutava juriidilise isiku (korraldaja) andmed.

2. Hoidu ebareaalselt odavatest pakkumistest ja kontrolli piletimüügikeskkonna tausta.

3. Artisti või üritust guugeldades kontrolli otsingutulemusi ja edasi liikudes jälgi, et keskkond ja aadressiriba on usaldusväärsed.

Tagasi üles