Üle 80 protsendi venemaalastest toetab NSV Liidu aegsete brändide taastamist.
Üle 80% venemaalastest tahaks nõukaaegseid brände tagasi (4)
«Kujutage endale ette, et sõidate uue Moskvitšiga sööklasse Doktorivorstiga võileiva ning Buratino limonaadi järele. Veel pool aastat tagasi oleks see kujutelm paljudel venemaalastel tekitanud soovi selle mõtte väljaütleja kuskile kaugele saata, kuid nüüd on nõukogude ajaga seotud nostalgia haaranud ka neid, kes seda ise näinudki ei ole,» kirjutab Komsomolskaja Pravda.
Kuidagi teisiti ei oska väljaanne põhjendada fakti, et 83 protsenti venemaalastest toetab nõukogude aja brändide taaselustamist. Ja vähe sellest, nad peavad seda ka vajalikuks. Just sellisele tulemusele jõuti Sünergia ülikooli uuringus.
Uuringus küsitleti 5000 venemaalast ning selgitati välja, et valdav enamus neist tahaks tänavatel taas näha Moskvitši, Volgat ja Pobedat, sõita Kama jalgrattaga ning hoida toidukaupa Orski külmikus.
Miks? Sest «NSV Liidus tehti vastupidavaid ning kättesaadava hinnaga tooteid». Just nii vastas 87 protsenti küsitletutest.
Vaid 12 protsenti venemaalastest ei toeta nõukogudeaegsete brändide reanimeerimist, sest on kindlad, et need ei suuda oma kvaliteedilt konkureerida tänapäeva analoogidega. Ülejäänud 5 protsenti ei osanud küsimusele vastata.
Ökonomist Denis Rakša aga tõdes tulemusi kommenteerides, et inimesed ei pidanud vastates silmas, et tahaksid Toyota Volga vastu vahetada, vaid nad tõlgendasid küsimuse enda jaoks ümber ja pidasid silmas, et soovivad NSV Liitu tagasi. Samuti ei käi jutt vastajate jaoks mitte tegelikust, vaid tingimuslikust NSVList, kadunud riigist, mille sisu iga vastaja endale ise maalis.
Kuna Nõukogude Liidu lagunemisest on kaua aega möödas, ei mäleta ka sellel ajal elanud inimesed enam täpselt, mis toona tegelikult toimus ning kuidas elati.