ERGO kindlustuse sõidukikindlustuse portfelli juht Kaido Naarits selgitas, et liikluskindlustus üleujutuse puhul kahjusid ei kata, sest teisel osapoolel, üleujutusel, kindlustuslepingut ei ole. Kaskokindlustuse puhul on aga keerukam.
«Kui on näha, et tee on üle ujutatud, aga ikkagi sõidetakse vette, siis oleme ka keeldunud. Kui suur vesi tuleb aga ootamatult, näiteks tunnelis, siis ei ole juhile midagi ette heita,» sõnas Naarits.
Kasko osas sõltub tema sõnul kõik konkreetsest juhtumist. «Kui klient on käitunud mõistlikult ja seetõttu satub olukorda, kus ta on keset teele valgunud sügavas vees ja tekib kahju, siis me ka üldjuhul hüvitame,» sõnas ta. «Võimalik juhtum on hüvitamiseks ka siis, kui näen teele valgunud vett, hakkan vaikselt sealt läbi sõitma. Näen, et läheb liiga sügavaks ja peatan sõiduki ning hakkan otsima lahendust tagasi keeramiseks vms. Samal ajal vastassuunast või tagant tuleb suure hooga teine sõiduk, mis tekitab selles vees laine ning selle laine tõttu satub vesi sõiduki mootorisse,» tõi Naarits näite.
«Samas, kui näen, et eespool on sügav vesi ning autod, inimesed või ratturid seal juba seismas ning ikka otsustan sinna sõita, siis see pigem ei ole juhtum, mis hüvitamisele kuuluks,» selgitas ta.
Naaritsa esmane soovitus selles olukorras oleks pigem karta natuke rohkem ja mitte sõita sügavasse vette, kui ehku peale läbi proovima minna. «Ka näiteks Ülemiste tunnelisse sõites on võimalik siiski sellises olukorras igal hetkel seisma jääda, ohutuled sisse lülitada ning võimalikku lahendust otsida. Kui nüüd selle otsimise käigus vesi tõuseb kiirelt kõrgemaks ja tekitab kahjusid – jällegi pigem kaetud.»