Vedajad muretsevad Lätis tankimise tagasituleku pärast

BNS
Copy
Eesti-Läti piir.
Eesti-Läti piir. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees / Scanpix

Eesti veoettevõtjaid esindavat Eesti logistika ja ekspedeerimise assotsiatsiooni (ELEA) ja koduturule keskendunud veoettevõtteid koondavat autoettevõtete liitu teeb murelikukst Läti hiljutine otsus muuta alates 1. juulist kuni 2023. aasta lõpuni biokütuse segamise kohustus vabatahtlikuks, kuna usuvad, et see muudab taas regionaalset konkurentsipositsiooni ja taastab lõunanaabrite eelise.

«Kui Läti majandusministeeriumi välja öeldud eesmärk – langetada kütusehinda 10 sendi võrra – saab tõeks, siis kahtlemata taastub praktika, kus arvestav osa Eesti veondussektorist viib oma tankimise taas lõunapiiri taha,» kommenteeris ELEA juhatuse liige Herkki Kitsing pressiteates.

Kütusesektori esindusorganisatsiooni Eesti õliühingu tegevjuht Mart Raamat usub, et järgmisel kevadel läheb olukord veelgi hullemaks. «Kuna Eestis tõuseb tänases seadusandlikus raamis taas diislikütuse aktsiis 2023. aasta kevadel, siis järgmisest aastast tekivad ilmselt rekordilised hinnakäärid Eesti ja Läti kütusehindades,» ütles ta, hinnates, et riigieelarve kaotab sellega üle 15 miljoni euro.

Eesti transpordiettevõtete tegevust on negatiivselt mõjunud ka Venemaa agressioon Ukraina vastu. «Paljude meie vedajate jaoks olid Venemaa, Valgevene ja Ukraina arvestatavad sihtturud – nüüdseks on seal aga veod täielikult peatunud,» selgitas Herkki Kitsing. Statistikaameti andmed näitavad, et 2022. aasta esimese kvartali maantee kaubavedude ekspordibilanss langes võrreldes möödunud aastaga ligi 27 protsenti 48 miljonile eurole.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles