Bussifirma AS Go Bus möödunud aasta müügitulu oli 30,3 miljonit eurot, kuid jäi kasumisse vaid 3100 euroga, samas 2020 aastal oli müügitulu 27,2 miljonit eurot ning kasum 647 900 eurot.
Go Bus teenis 30-miljonise käibega üllatavalt väikese kasumi
Muud äritulud ulatusid bussifirmal 1,2 miljoni euroni, mis on ligi 1,1 miljonit eurot rohkem kui aastal 2020. Firmal oli 2021. aastal varasid kokku 31,2 miljonit eurot, millest põhivarad moodustasid 26,8 miljonit eurot, selgub Go Busi majandusaasta aruandest.
Tegevusalade lõikes teenis Go Bus enim tulu kohaliku liiniveoga, kus müügitulu ulatus 26,4 miljoni euroni, 87,4 protsenti kogu müügitulust. Kohalikule liiniveo tulule järgnesid maakondade vahelised ja rahvusvaheline liinivedu 1,9 miljoni euroga, muu maismaavedu 934 800 euroga ning veokite rentimine ja kasutusrent 243 600 euroga.
Eelmisel aastal ei olnud tellimusvedude ja kaugliiniveo käivete mahud veel taastunud koroonaviiruse eelsele ajale, ent 2020. aastaga võrreldes suurenes tellimusvedude müügitulu 1,3 protsenti ja kaugliini müügitulu 9,5 protsenti.
Kõige olulisemateks sündmusteks oli mullu uute avalike teenindamise lepingute alustamine aprillist Harjumaal ja septembrist veo alustamine Jõelähtme vallas.
Bussifirmas oli 2021. aastal täistööajaga tööl 642 töötajat ning nende tööjõukulud ulatusid 12,6 miljoni euroni. Aasta varem töötas firmas 62 inimest vähem ehk 580 inimest, kelle tööjõukulud olid 11,4 miljonit eurot.
Sel aastal mõjutab ettevõtte tegevust juhtkonna hinnangul kindlasti COVID-19. Eesmärgiks on tänavu ettevõtte turuosa ja töömahte kasvatada eelkõige siseriiklike veolepingute kaudu, seejuures peab Go Bus tegema olulisi investeeringuid, et alustada juulist 22 bussiga vedu juba võidetud hangetel Ida-Virumaal, 20 bussiga Narva linnaliinidel ja kahe bussiga Sillamäe linnaliinidel. Kui õnnestub võita hankeid, millel vedu algab 2023. aastal, siis tekib vajadus neile hangetele tellida samuti bussid.
Riskideks on tänavu jätkuvalt mootorikütuste, sealhulgas maagaasi, hinnakõikumised ning selle mõju jooksvale majandustegevusele veolepingutes sätestatud kuluindeksite kaudu. Oluline on ka bussijuhtide töötasu järjepidev kasvutendents ning jätkuv defitsiit bussijuhtide kaadri osas. Need tegurid mõjutavad otseselt kõikide veoliikide omahinda ja seeläbi ettevõtte rahavoogude ja lõplike majandusnäitajate kujunemist.