Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Laevafirma ja energiaettevõte hakkavad Prantsusmaal toidujäätmetest biometaankütust tootma

Copy
CMA CGM grupi 399 pikkune kaubalaev Champs Elysees kasutab kütusena veeldatud gaasi ehk LNG-d.
CMA CGM grupi 399 pikkune kaubalaev Champs Elysees kasutab kütusena veeldatud gaasi ehk LNG-d. Foto: Chris Emil Janssen via www.imago-images.de

Laevandusettevõte CMA CGM ja energeetikafirma ENGIE teatasid, et avavad 2026. aastal Prantsusmaal biometaanitootmise, et asendada senised laevakütused keskkonnasõbralikuma LNG-ga. Laevakütust hakatakse pruulima biojäätmetest, eelkõige toidujääkidest.  

Laevandus kui maailma suurim transpordikanal on ühtlasi ka üks suuremaid keskkonnareostajaid, kuna laevad kulutavad liikumiseks väga suuri kütusekoguseid. Seetõttu otsivad laevandusettevõtted loodussõbralikumaid asenduskütuseid ning üheks selliseks on biometaan.

CMA CGM ja ENGIE teatasid eile, et ehitavad 2026. aastaks Prantsusmaale Le Havre'i sadamasse 150 miljonit eurot maksva biometaanitehase, mis hakkab tootma 11 000 tonni biometaani aastas, toorainena kasutatakse toidujääke, vahendas Reuters.

Laevafirma CMA CGM on juba praeguseks mitu uut laeva ehitanud jõuallikatega, mis suudavad kasutada nii tavapärast naftast toodetud laevakütust kui ka LNG-d, tänavu juunis teatas ettevõte, et on tellinud ka esimese metanooliga sõitva kaubalaeva. 

CMA CGM ja ENGIE roheenergiaalane koostöö algas eelmisel aastal ning eesmärgiks seati toota kuni 200 000 tonni väikese süsinikujalajäljega kütust aastas. Võrdluseks: CMA CGM suurim laev Benjamin Franklin kütusetangid mahutavad ligikaudu 15 000 tonni kütust. 

Lisaks keskkonnakoormuse vähendamisele pakuvad alternatiivkütused laevaettevõtetele suurt huvi ka seepärast, et kütus on laevatranspordi suurim kuluartikkel ning naftahinna tõus vähendab oluliselt laevandusettevõtete kasumeid. 

Tagasi üles