Tavapärase müügiperioodiga võrreldes kasvasid ka tänavu võidupüha ja jaanipäeva pikal nädalavahetusel suurimate jaekaupluste müügitulemused, kohati rohkem kui 40 protsenti.
Suurte jaekettide tänavune jaaniperiood oli edukas
«Võrreldes tavaperioodiga kasvas võidupüha ja jaanipäeva pikal nädalavahetusel müük üle 40 protsendi. Müügi kasvu varjutab inflatsioon, seega on koguselised kasvud rahalistest tagasihoidlikumad,» kommenteeris Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski BNS-ile.
Rohkem liha, vähem kala
Selveris osteti tänavu kümnendiku võrra rohkem lihatooteid, kuid ligi veerandi võrra vähem kala. Kondiitritooteid soetati kümnendiku võrra rohkem ning maiustuste ja snäkkide kategoorias kasvas müügitulu 15 protsenti, lisas Veski. Jäätiste, vee, karastusjookide ja lahja alkoholi müügitulu jäi alla möödnud aasta müügikogustele, kuid seevastu osteti koguseliselt viiendiku võrra rohkem kangemat alkoholi.
Coop Eesti Keskühistu turundusdirektori Ranno Pajuri sõnul tõusis jaanipäevaeelse ajaga võrreldes nende kaupluste käive eelmise aasta võrdluses 12 protsenti. Jaanipäeva nädalal püsisid enim ostetud toodete tipus jäätised, karastusjoogid, puu- ja köögiviljad, heledad õlled, mineraalvesi, piimatooted ning hauaküünlad.
Uus trend – veganšašlõkk
Prisma Peremarketi sortimendi- ja hankedirektor Kaimo Niitaru kommenteeris, et kõige populaarsemate toidukaupade esireas oli arbuus, järgnesid kurgid-tomatid ja šašlõkid. «Arbuusimüük oli 20 protsenti võrra suurem eelmise aasta jaaniperioodi müügist. Kanalihatooted olid jätkuvalt tõusutrendis ning tõusis veganšašlõkkide ostmine. Ostukorvi lisati ka snäkke – nii krõpse kui ka maiustusi,» märkis Niitaru.
Prismast osteti rohkem ka karboniseeritud vett, järgnesid muud karastusjoogid ja õlu. Tööstuskaupadest olid populaarsed grillsüsi, ühekordsed nõud ning sääsetõrje.
Maasikad, murelid, arbuus
Rimi jaaninädala müük oli hea, kasv oli ligi 10 protsenti võrreldes tavapärase nädala ja eelmise aastaga. Maasikate müük kasvas 60 protsenti, enim ostetud toodete hulgas olid ka murelid ja arbuus, mida müüdi pea 200 tonni, teatas Rimi.
Rimi salatibaari müük kasvas 15 protsenti. Lihatoodetest kasvas eelmise aastaga võrreldes värske liha kogus ostukorvis samuti 15 protsenti.
Kaupluste müüginumbrid kasvasid enim Eestimaa paikades, kus toimusid suuremad jaanituled. Tarbimisele aitas kaasa pikk pühadeaeg ning kadunud koroonapiirangud.