Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Õlletootjaid kimbutavad klaaspudelite puudus ning tarnetõrked (1)

Copy
Hele õlu. Pilt on illustreeriv.
Hele õlu. Pilt on illustreeriv. Foto: Pixabay

Üldine inflatsioon ja tarneahelate tõrked mõjutavad ka õlletootjaid – muret teevad nii klaaspudelite kui ka vaatide tarneraskused, samuti ebakindlad sisendhinnad.

Saku Õlletehasele oli aasta algus hea, sest viimasest Covid-19 lainest väljuti märtsi keskel kiirelt ning turismi hoogustumisega taasavas Saku uuesti hotellide, restoranide ja toitlustussektor (HoReCa) müügikanali, kommenteeris Saku Õlletehase juhtatuse liige Jaan Härms BNS-ile.

«Viimased kaks kuud on tarbimises näha aga mõningast langust, mis suure tõenäosusega on tingitud nii sõjast kui ka kiirest inflatsioonist,» tõdes Härms.

Mureks on ka pidevalt muutuvad sisendhinnad, tarnijad muudavad praegu oma hindu iga kuu, tuues põhjuseks suurenenud kulud, nagu teravilja, elektri, kütuse ja gaasi hinnatõusu. «Muutunud on ka klaaspudelite ostuhind – sõltuvalt pudeli tüübist ja tootmiskohast on hinnad juba rohkem kui kahekordistunud,» lisas Härms.

Põhjala vahetas klaasi purgi vastu

Põhjala Pruulikoja juht Ivar Aus märkis, et Põhjala pruulikojal klaaspudelite tarneprobleeme ei ole, sest kasutab nüüd klaaspudelite asemel alumiiniumpurke.

«Purgis säilib õlu pikemalt värske ja transpordikulud on madalamad, kuna purk on klaaspudelist kergem ning kaubaalusele mahub rohkem. Purki läheb pea kogu Põhjala põhisortiment, villime ligi kolm neljandikku toodangust purkidesse. Klaaspudelitesse villime kangeid tumedaid ja keldriseeria õllesid,» rääkis Aus BNS-ile.

Tootmist mõjutavatest kitsaskohtadest tõi Aus välja tarnehäired vaatide tootmisel. Ka pruulikoja juht leidis, et hinnatõusu taga on eelkõige järjest kerkiv kulude hind. Üldist hinnatõusu suurust pruulikoja juht valmis kommenteerima ei olnud.

Saku Õlletehase esindaja märkis, et ka nemad otsivad alternatiivi klaaspudelite, kuid uute tarnijate leidmine on kõrghooaja ning Euroopa tarnijate tõttu keeruline.

«Meie mitmed tooted, mille olime plaaninud lansseerida pudelis, on nüüd muudetud purgitooteks ning mõnel juhul oleme lansseeringu selleks aastaks tühistanud. Uute tarnijatega koostöö alustamine võib meile tähendada ka lisainvesteeringute vajadust. Paljud alternatiivid saavad teoks pärast suvehooaega või 2023. aastal,» nentis Härms.

Tagasi üles