Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Riik tahab vabaneda sajast «pilvebussist» (3)

Copy
Ukrainale annetatud Irisbus Crossway liinibussid.
Ukrainale annetatud Irisbus Crossway liinibussid. Foto: Välisministeerium / Kristi Sits

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium soovib võõrandada 110 rahvasuus "pilvebussidena" tuntud Irisbus Crossway liinibussi, mis soetati eelmisel kümnendil CO2 saastekvoodi müügi rahadega. 30 sarnast bussi annetatakse aga Ukrainale. 

Transpordiameti pressiesindaja Erki Varma sõnul ostis Eesti riik  2011. aastal Iveco bussikontsernilt 110 Irisbus Crossway tüüpi bussi. Bussid maksid ligi 19 miljonit eurot ja raha saadi Hispaaniale CO2 saastekvoodi müügist.

«Bussid anti avaliku teenindamise lepingute kaudu vedajate käsutusse liinivedudeks. Tänaseks need lepingud järjest lõppevad ja bussid jäävad seisma. Need bussid on transpordiameti bilansis ehk riigi vara,» rääkis Varma.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on saatnud erinevatele riigiasutustele ja kohalikele omavalitsustele kirja, et kaardistada nende huvi busse endale taotleda. Viimaseid vastuseid oodatakse 21 päeva jooksul alates 13. juunist. «Pärast seda on meil ka infot, kas ja kui mitut bussi ning millisel otstarbel erinevad asutused endale soovivad. Seejärel saab teha otsuseid busside võimaliku võõrandamise täpsemate tingimuste osas,» sõnas Varma. 

13. juunil teatas transpordiamet ka plaanist anda 30 bussi annetusena Ukrainale. «Esimese hooga saadame viis bussi Butša piirkonda Kiievi regioonis, kuid kokku plaanime saata Ukrainasse üle 30 bussi,» selgitas siis transpordiameti peadirektor Kaido Padar. Bussid saadetakse vastuseks Ukrainast tulnud abipalvele. Butša näol on tegu ühe meediaski palju tähelepanu saanud piirkonnaga, mis on saanud sõjas märkimisväärseid purustusi ja seega vajab abi muuhulgas ka transpordi taastamise vallas.

Tagasi üles