Autotootjad: rohepööre on toorme- ja energiakriisi tõttu ennatlik (2)

Erkki Erilaid
Copy
Elektriautode laiem levik eeldab, et oluliselt paranevad nende laadimisvõimalused. Samas ei ole mõtet laadimispunkte teha, kui pole autosid, mis neid kasutaks.
Elektriautode laiem levik eeldab, et oluliselt paranevad nende laadimisvõimalused. Samas ei ole mõtet laadimispunkte teha, kui pole autosid, mis neid kasutaks. Foto: Mihkel Maripuu

Euroopa Parlament otsus­tas 8. juunil, et alates 2035. aastast keelatakse Euroopa Liidus uute sise­põlemismootoriga autode ja kaubikute müük. Otsus tõi laia ­vastukaja ja vastakaid arvamusi, eriti arvestades praegust energia- ja toorme­kriisi.

Kui autotootjad mõistsid bensiinimootoriga autode keelustamise hukka, siis otsuse pooldajate hinnangul algab ­alles nüüd tõeline rohepööre, mis annab laadimisvõrgu ehitamisele uue hoo sisse, laiendab elektriautode valikut ning toob nende hinnad alla. Viimast on küll raske uskuda, sest elektriautode valmistamiseks vajalike metallide – vase, nikli, koobalti ja liitiumi – hinnad on viimastel aastatel kõvasti kerkinud. Näiteks on liitium kallinenud aastaga lausa viis korda ning lisaks arutatakse maailmas, kas selle tootmine mitte liiga mürgine ei ole.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles