Kuigi osa ettevõtteid võib soovida, et nende töötajad taas tuttavate seinte vahele naaseks, on koroonakriis töötajate eelistustes kaasa toonud järsu muutuse. Kui juba varem soovisid inimesed võimalusel teha kaugtööd, kuid leppisid valikute puudumise tõttu ikkagi kontoris käimisega, siis kriisist tingitud muutused on tekitanud olukorra, kus hajusalt töötamise võimalus on midagi, mis on eeldatud ja saanud määravaks faktoriks järgmise töökoha valimisel.
Kui varem võis traditsioonides kinni olev ettevõte sellistele soovidele ja nõudmistele julgelt ei öelda, siis nüüd tähendab inimeste sunniviisiline kontorisse ajamine suure osa potentsiaalse töötajaskonna eemale tõukamist – miks peaks nad tulema sinu juurde, kui naaberfirma lubab sama tööd teha just sellises vormis, mis on inimesele kõige mugavam?
Värbajatele kerge saak
Professionaalsed värbajad on jaganud kogemuslugusid, milles räägivad, et värbamine pole olnud kunagi nii lihtne kui varem – märka vaid konkurenti, kes kutsus oma töötajad kontorisse tagasi, tee mõni kõne ja suure tõenäosusega suudad käputäie spetsialiste endale noppida lihtsalt seepärast, et sinu organisatsioon on nõus hajusalt töötamist võimaldama.
Nende lugude tuum on tõene: paindlik töö on piisavalt oluline argument, et panna aastaid üht organisatsiooni toetanud tippspetsialist tööd vahetama.
Seda, et võimalus töötada endale kõige mugavamal viisil on olulisem kui kunagi varem, tõestavad ka Elisa siseuuringud. Enamik töötajatest sooviks ka edaspidi kodukontorist töötada 3–4 päeva nädalas, samas kui paljud ei sooviks enam üldse kontoris käia ning nende inimeste osakaal, kes sooviks iga päev kontorisse tulla, on olematu.