A1000 Marketi juht: jutud kahekordsest õllehinnast on liialdus ja ahnus (1)

Jaanus Vogelberg
, ajakirjanik
Copy
A1000 Market.
A1000 Market. Foto: Arvo Meeks

Odavpoodide keti A1000 Marketi juhi Tarmo Lauringu sõnul on hoiatused sügiseks kahekordseks tõusvast õlle hinnast selgelt ülepaisutatud ning ka paljude teiste kaupade puhul üritatakse praegu kasutada soodsat aega hinna tõstmiseks.

«Jah, kõigi kulud on tõesti suurenenud, aga sisendhinnad pole ei kaubanduses ega tootmises poole võrra tõusnud. Näiteks on tootmises suur komponent tööjõud, aga palgad ei kasva ju suvega kaks korda. Kaubanduses on praegu selgelt palju hinnaudu ja keerulise aja nahaalset ärakasutamist,» ütles Lauring.

«Paistab, et konkurents lonkab nii jaekaubanduse kui kütuseturul. Viimase puhul pole näha, et üritataks konkurentidest iga hinna ja sendiga soodsamad olla. Pigem käib tihti mingi näitemäng ja tõstetakse hinda solidaarselt,» lisas Lauring.

Praegu on veidi sarnane tunne kui paar aastat tagasi alkoholi aktsiisitõusu ajal, mil tegelikult tõstsid korraga hinda nii riik, tootjad kui poed. Ja kui aktsiisi alandati, ega siis tegelikult ju poes hinnad vanale tasemele enam ei langenud. Selle taga on kasumiahnus.

«Kui sisendhinnad kasvavad ja raha hind langeb, siis tahavad tootjad ja ettevõtted oma kasumeid hoida ja siit tulebki suur osa inflatsioonist. Praegu on veidi sarnane tunne kui paar aastat tagasi alkoholi aktsiisitõusu ajal, mil tegelikult tõstsid korraga hinda nii riik, tootjad kui poed. Ja kui aktsiisi alandati, ega siis tegelikult ju poes hinnad vanale tasemele enam ei langenud. Selle taga on kasumiahnus,» kommenteeris Lauring.

A1000 Marketi juhi sõnul hakatakse kodumaise õlle hinna suure hinnatõusu puhul soodsamat kaupa rohkem Lääne-Euroopast sisse tooma. «Selle vastu pole tarbijal suurt midagi, hoiame niimoodi konkurentsi terava ja eks ostja teeb oma valiku jalgadega,» lisas Lauring.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles