Valitsus kinnitas Rail Balticu aastaaruande (1)

PM Majandus
Copy
Baltica pressiüritus. Pildil RB Eesti juht Anvar Salomets.
Baltica pressiüritus. Pildil RB Eesti juht Anvar Salomets. Foto: Konstantin Sednev / Postimees Grupp

Valitsus kinnitas tänasel istungil Rail Balticu 2021. aasta aruande ning hetkeseisu. 2021. aastal alustati viie RB viadukti ja ökodukti ehitusega ning jätkus projekteerimine.

2021. aastal valmisid Pärnu ning Ülemiste reisiterminalide ja Vanasadama trammiliini projektid. Tänavu tahetakse nende projektidega ehitusse jõuda.

Majandus- ja taristuministri ülesandeid täitva justiitsministri Maris Lauri sõnul valitseb ehitusturul hetkel üpris palju määramatust. «Kiire hinnatõus ehitussektoris teeb muret. Samas ei tasu unustada, et kiire Euroopa laiusega raudtee on oluline ka Eesti julgeolekule. Ülevaatest on näha, et tööd edenevad mõõdukas tempos. Peagi on ehitustegevust näha Tallinnast Iklani,» ütles Lauri.

Endiselt käib põhitrassi projekteerimine ning maade omandamine. 2021. aastal omandati enam kui 200 RB ehitamiseks vajalikku maatükki. «Projekteerimisega saab selgeks, kus täpselt 60 meetri laiune raudtee 350 meetrises koridoris jookseb. Kui projektid valmivad saab omandada ka need maatükid, mis on raudtee ehituseks vajalikud,» selgitas Maris Lauri.

Sel aastal soovitakse alustada 10 viadukti ja 4 ökodukti ehitusega. Rail Balticu liinile rajatakse Eestis kokku 14 peatust, mis tagavad tulevikus lisaks Tallinna, Pärnu ja Riia kiirele ühendusele ka kohaliku rongiliikluse. Nendeks peatusteks on Ülemiste (Linda), Assaku, Luige, Saku, Kurtna, Kohila, Rapla, Järvakandi, Kaisma, Tootsi, Urge, Pärnu, Surju ja Häädemeeste. Hetkel projekteeritakse 12 kohalikku peatust.

2022. aastal jätkab Rail Baltic Eleringi kõrgepingeliinide ümbertõstmistöid Pärnumaal ning kuulutatakse välja riigihanked gaasi- ja kõrgepingetrasside ümbertõstmiseks mujal RB trassil. Samuti jätkub RB Pärnu maakonnaplaneeringu uuendamisprotsess ning projekteerimistööd kõigil kolmel RB põhitrassi lõigul Eestis: Harju – Rapla, Rapla – Pärnu (Tootsi) ning Pärnu (Tootsi) – Ikla.

Valitsusele esitatud vahearuanne Rail Balticu Eesti osa ehitamise tegevustest tuleneb Eesti, Leedu ja Läti valitsuste vahelise Rail Baltica raudteeühenduse arendamise kokkuleppe ratifitseerimise seadusest.

Kommentaarid (1)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles