Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

EDETABEL Selgusid Eesti inimeste lemmiktoidubrändid

Copy
Ringkäik Kalevi kommivabrikus.
Ringkäik Kalevi kommivabrikus. Foto: Postimees

Kantar Emor uuris mais kuuendat aastat järjest, millised on Eesti inimeste jaoks kõige meeldivamad brändid toidu- ja joogikategoorias. Edetabeli tipus püsib jätkuvalt magusatööstuse ettevõte Kalev.

Ka järgnevate brändide puhul suuri üllatusi ei ole ‒ esiviisikus püsivad sarnaselt aastatagusega nii lihasektori liidrid Maks & Moorits ja Rakvere kui ka traditsiooniline sulatatud juustu bränd Merevaik. Paariaastase pausi järel jõudis sel aastal taas esiviisikusse piimabränd Alma.

Kalevi edumaa järgnevate toidubrändide ees on viimastel aastatel küll vähehaaval kahanenud, kuid brändi meeldivus püsib ühtviisi kõrge erinevates tarbijasegmentides. Kalev on juhtiv toidubränd nii noorte kui ka vanemate tarbijate jaoks soost ja elukohast sõltumata. Vaid mitte-eestlaste seas on Kalevist napilt kõrgem pika ajalooga lihabrändi Rakvere meeldivus.

 

Uuringujuht Katrin Männaste sõnul püsivad Eesti inimeste lemmikutena kohaliku taustaga, eeskätt siinsele turule suunatud ja harjumuspäraseks saanud brändid. Veerandsaja meeldivaima toidubrändi sekka mahub enim piima- ja lihatoodete brände. 

Brändieelistus erineb vanuse lõikes: kui noorimas tarbijasegmendis (15–24-aastased) on edetabeli tipus maiustuste, snäkkide ning jookide brände, siis keskealised ja vanemad tarbijad väärtustavad Kalevi kõrval toidu põhikategooriate, s.o liha-, piima- ning teraviljatoodete brände. Vanimas vanuserühmas on keskmisest hinnatumad ka juhtivad kohvibrändid.

Populaarseimate toidubrändide väljaselgitamiseks paluti vastajail etteantud nimekirja alusel valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat – valik tuli teha 99 nimetuse ja logo seast. Uuringus osales 1065 Eesti inimest vanuses 15–74 aastat.

Tagasi üles