Maxima e-poe käive kasvas mullu 40 protsenti, 141 miljoni euroni

BNS
Copy
Maxima ja Barbora avasid üle-Eestilise kontaktivaba e-poe teenuse.
Maxima ja Barbora avasid üle-Eestilise kontaktivaba e-poe teenuse. Foto: Madis Veltman

Kolmes Balti riigis ja lisaks Poolas tegutseva toidu- ja esmatarbekaupade pood Barbora kasvatas oma müügikäivet 2021. aastal 40 protsenti, 141 miljoni euroni.

«Viimase kahe aastaga on Barbora mahud kasvanud mitu korda ning loomulikult on selle peamiseks mõjutajaks olnud Covid-19 pandeemiast tingitud igapäevakaupade ostuharjumuste muutused,» märkis Barbora.ee tegevjuht Sanita Berzina ning selgitas, et 2021. aasta mõju oli aasta varasemast küll mõnevõrra tagasihoidlikum, kuid selgelt oli siiski tegemist kasvuaastaga.

Eestis tõi Berzina Barbora suurimate arengutena välja tarnepiirkonna laiendamise Tartusse ja selle lähiümbrusesse ning kiire, 30-minutilise komplekteerimisega kaasaostu ehk drive-in-teenusega alustamine.

Berzina tõi esile, et mullu kasvasid ka kulutused pakenditele, kuna Barbora tegi strateegilise otsuse loobuda kõigil kolmel turul odavamate plastkottide kasutamisest ning läks üle keskkonnasõbralikumatele – samas ka kallimatele – paberkottidele.

«Kestlikkuse vaatest oli pakendamine meil fookuses ka laiemalt, nii näiteks vähendasime ühekordsete kilekottide kasutamist enam kui 50 protsendi võrra,» lisas ta.

Barbora Eesti töötajaskond ulatus 2021. aasta lõpus 250 inimeseni. Aasta varem oli töötajaid pisut üle 220 ning kaks aastat tagasi suisa neli korda vähem – 62.

Kõrvuti pandeemiaga oli Berzina sõnul ettevõttesiseselt mullusteks märksõnadeks tööjõuturu väljakutsetega toimetulek, mis on sektoriteülene ja puudutab igat ettevõtet.

«Oleme palju pingutanud, et käia ühte jalga kasvava nõudlusega ning palgata selleks vajalikke inimesi. Seetõttu investeerisime märkimisväärselt ka töötingimuste parendamisse ja laiendasime töötajatele mõeldud motivatsioonisüsteemi,» lausus Berzina.

Tänavu on Barbora fookuses veelgi kiirem tarne, võimalikult paljude protsesside automatiseerimine ja sortimendi pidev täiendamine.

«Eesmärk on selge – hoida pidevalt pilk peal tarbijate vajadustel ja turutrendidel ning otsida uuendusi, mis muudaksid e-ostlemise tänasest veelgi mugavamaks ja atraktiivsemaks. Seda nii juba olemasolevatele klientidele kui ka neile, kes seda teenust üldse proovinud pole,» märkis Barbora tegevjuht.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles