Saksa autotööstus sai mais taaskord hoobi

BNS
Copy
Audid Volkswageni tehases.
Audid Volkswageni tehases. Foto: IMAGO/Teresa Kröger/Scanpix

Uute sõiduautode müük Saksamaal mais taas langes, selgub kolmapäeval avaldatud andmeist, mis osutavad Vene invasiooni ja tarneraskuste põhjustatud probleemide kestmisele.

Euroopa suurimas majanduses müüdi mais vaid 207 000 uut sõiduautot, mida on 10,2 protsenti vähem kui aasta tagasi, teatas föderaalne transpordiamet (KBA).

Aprillis langes müük aastatagusega võrreldes 21,5 protsenti ja märtsis 17,5 protsenti.

«Turustamist ja tootmist piiravad endiselt põhi- ja vahekaupade puudus, kõrged toormehinnad ja üldine ebakindlus seoses sõja jätkumisega Ukrainas,» teatas autotööstuse liit VDA.

Konsultatsioonifirma EY autotööstuse analüütik Peter Fuss ütles, et autotööstust «on tabanud sõjajärgse ajastu kõige hullem tootmiskriis».

Mullu olid autotootjad kimpus järjepidevate tarneprobleemidega, mis pärssisid tootmist ja vähendasid müüki. Viimastel kuudel on neid probleeme süvendanud Hiina kahe aasta kõige hullem COVID-19 puhang ja sellega kaasnenud piirangumeetmed.

Et üliolulised komponendid Ukrainast on defitsiitsed ja Lääne sanktsioonid Moskvale on juba niigi pinges tarneahelatele lisasurvet avaldanud, on Saksamaa ühe põhilise tööstusharu väljavaade tumenenud.

Aasta esimesel viiel kuul müüdi riigis miljon uut sõiduautot ehk üheksa protsenti vähem kui mullu samal perioodil ja 33 protsenti vähem kui 2019. aastal enne pandeemia puhkemist.

Tootmine on aastatagusega võrreldes küll 25 protsenti kasvanud, kuid 2019. aasta esimese viie kuuga võrreldes oli see siiski 34 protsenti madalam.

Erandiks selle kõige juures on elektrisõidukid, mille müük kasvas mais 8,9 protsenti ja moodustas kogumüügist 14,1 protsenti, samas kui bensiini- ja diiselautode osakaal langes.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles