Elron värbab sel aastal juurde kümme uut vedurijuhti. Nende koolitamiseks korraldatud kursustele kandideeris kümnele koolituskohale 65 inimest ehk 6,5 inimest kohale.
Vedurijuhi amet on popp: ühele kohale kandideeris 6,5 inimest
Elroni liikluskorralduse osakonna juhataja Magnus Roosma selgitas, et vedurijuhi õppesse saavad kandideerida kõik vähemalt keskhariduse ja B1 taseme eesti keele oskusega 20-aastased ja vanemad inimesed. Väljaõpe kestab veebruarist novembrini ja see sisaldab nii baasõpet, eksamiperioodi kui ka praktikat.
«Selle aasta veebruaris alanud koolitusprogrammi kandideeris 65 inimest, kuid kuna Elronil on aasta lõpuks mahtu värvata juurde kuni 10 vedurijuhti, pääses konkursi raames õppeprogrammi 10 inimest – nende seas kaheksa meest ja kaks naist,» selgitas Roosma.
Ta lisas, et veebruarist mai lõpuni väldanud üldkoolituses läbisid õppurid vedurijuhi ameti baasteadmiste õppe, mis on vajalik omandada kõigil vedurijuhtidel, sõltumata rongi tüübist või raudtee infrastruktuurist. Üldkoolituse järel tuleb teha transpordiametis vedurijuhiloa eksam. Juhiloa kättesaamise järel ootab vedurijuhte ees viiekuuline sertifikaadiõpe koos eksamitega.
«Juunist novembrini praktiseerivad tulevased rongijuhid stražöörina ehk õpivad kogenud rongijuhi kõrval tööd, et eduka praktika tulemusel juba novembri lõpust iseseisvalt vedurijuhina tööle asuda,» rõhutas Roosma.
Sel aastal vedurijuhi õppega alustanud Janis Grigentša rääkis, et teda tõmbas vedurijuhi ametisse raudteerööbaste konkreetsus ja kindlus. «Vedurijuhi amet on pika ja huvitava ajalooga, mis annab minu jaoks tööle olulise väärtuse. Raudtee pakub kindlust, kuid samal ajal on tööpäevad variatiivsed ehk iga päev saab näha midagi uut,» sõnas Grigentša.
Tema ootused rongijuhi tööle on peamiselt seotud raudtee infrastruktuuri arenguga: ta loodab, et uute rongide liinile tulekul tiheneksid nii rongide sõiduplaanid kui ka kasvaksid kiirused, et tagada paremaid ühendusi üle Eesti.
Ühena kahest naisest vedurijuhiks õppiv Triin Tepner lisas, et nüüdne õppeperiood on veelgi suurendanud ta huvi ja soovi rongijuhina tööle asuda. «Kuigi tehnoloogia areneb, siis loodan, et me saame raudteel veel pikalt ronge juhtida, sest selles töös peitub oma võlu, mida ei saa ükski automatiseeritud süsteem üle võtta,» arvas tulevane naisrongijuht.
Elronis töötab 2022. aasta mai seisuga 104 vedurijuhti, novembris plaanitakse vedurijuhtide arvu suurendada 114-ni. Elron on järk-järgult suurendanud sõiduplaanide veomahtusid ja teeb ettevalmistusi uute rongide liinile tulekuks 2024. aasta lõpuks, mistõttu suurendatakse ka töötajate arvu.