Päevatoimetaja:
Sander Silm

Rong läbi kõrbe - Egiptusesse rajatakse maailma üks suuremaid kiirraudteevõrgustikke

Suurem osa Egiptuse pindalast võtavad enda alla väheste oaasidega kõrbed.
Suurem osa Egiptuse pindalast võtavad enda alla väheste oaasidega kõrbed. Foto: CHINE NOUVELLE/SIPA/Scanpix

Eestlaste seas üks armastatumaid puhkusereisi sihtriike Egiptus sõlmis hiigellepingu Saksa transporditaristu ettevõtte Siemens Mobilityga, et rajada kõrberiiki 2000 kilomeetri pikkune kiirraudteevõrgustik.

Siemens Mobility teatel tegid nad Egiptuse ametkondadega 8,1 miljardi euro suuruse lepingu, mis ettevõtte presidendi Roland Buschi kinnitusel on nende ajaloo priskeim kontraht. Lisaks Siemensile osalevad raudteevõrgu rajamises Egiptuse ehitusettevõted Orascom Construction ja The Arab Contractors.

Egiptuse uus kiirraudteesüsteem tuleb Saksa transpordihiiu sõnul suuruselt maailma kuues ning koosneb kolmest osast: 660-kilomeetrisest liinist Punase mere (Ain Sokhna) ja Vahemere (Marsa Matrouhi) vahel, umbes 1100 kilomeetri pikkusest ühendusest pealinn Kairo ja Sudaani piiri lähedal asuva Abu Simbeli vahel ja 225 kilomeetri pikkusest liinist turismimeka Hurghada ja Luxori linna vahel.

​Egiptuse teatel jääb raudteevõrgu teeninduspiirkonda umbes 90 protsenti riigi elanikke ning kolm raudteekoridori hakkavad läbima kokku 60 linna.

Täielikult elektrifitseeritud liinidel on plaanis panna kiirrongid sõitma kuni 230 km/h.

«Arendame koos oma partneritega nullist välja tervikliku ja nüüdisaegse raudteevõrgustiku,» ütles Siemensi tegevjuht Michael Peter. «See transpordiprojekt on nii Egiptuse kui ka Siemensi jaoks tõeliselt ajalooline. Meil on au teha koostööd transpordiministeeriumiga ja kujundada ümber Egiptuse transpordi tulevik,» lisas Peter.

Railjournali andmetel tarnib Siemens Mobility Egiptusele lepingu raames ka 41 kaheksavagunilist Velaro kiirrongi, 94 neljavagunilist elektrirongi Desiro kohalike liinide jaoks ja 41 Vectroni kaubavedurit.

Tagasi üles