Saksamaa valitsus langetab alates juunist kütuseaktsiisi kolmeks kuuks, et vaatamata kõrgetele kütusehindadele tankimist elanikele taskukohasena hoida.
Saksamaa langetab ajutiselt kütuseaktsiisi: palju tanklas hinnad kukuvad (1)
ZDF kirjutab, et 1. juunist kuni augusti lõpuni langevad aktsiisimaksud mootoribensiinidel 35,2 senti liitri kohta ning diislikütusel 16,7 senti liitri kohta. Mõlemad langetused sisaldavad juba käibemaksu ja on ZDFi andmetel maksimum, mida Saksa riik Euroopa õiguse järgi langetada tohib.
Samas märgib väljaanne, et jaemüügihinna määravad tanklaomanikud ja kütusetootjad ning aktsiisilangetuse postihinda ülekandmise kohustust kütusemüüjatel ei ole. Samuti tunnistatakse, et keegi ei tea täpselt, mis täna öösel aktsiisilangetuse järel hinnaga tegelikult tanklates juhtuma hakkab. Samas mööndakse, et kogu riigis ei ole alates keskööst järsku hinnalangust oodata – nimelt on varem mahutitesse ostetud kütus veel kõrgema aktsiisimääraga.
Ka Saksamaa rahandusministeerium märkis, et jaehind tanklas võib odavneda vaid järk-järgult, sest tanklates on siiski veel kõrgema aktsiisimääraga kütused. Kõrgema aktsiisimäära alla loetakse kõik veel täna enne keskööd tankatesse jõudvad kütused, kirjutab väljanne.
Shell ütles ZDFile, et ootab alates juunist tanklates klientide kasvu, aga mitte tormijooksu. Samas nentis Bayeri autoühingu juht, et juba praegu on täheldada seda, et inimesed võtavad tankates varasemast vähem kütust, kuna hinnad on kõrgel.
Pühapäevase seisuga maksis diisliliiter Saksamaal keskmiselt 2,026 eurot, Super E10 (meie mõistes 95) maksis 2,129 eurot. Peale aktsiisilangetust oodatakse tanklas Super E10 hinnaks 1,78 eurot ja diisliliitri hinnaks 1,86 eurot.
Lisaks kütuseaktsiisi langetamisele on Saksamaa mõelnud välja lisameetme kütuse kokkuhoidmiseks: nimelt kehtib kolme kuu vältel Saksamaa suuremal osal regionaalrongidel 9 euro pilet, millega saab sihtkohta soodsalt, kuigi võrdlemisi suure ajakuluga.