Eesti taustaga krüptofirma ostis ära Ukraina Eurovisiooni võidutrofee

Carl-Robert Puhm
, majandusajakirjanik
Copy
Kalush Orchestra ninamees Oleh Psiuk võidutrofeega.
Kalush Orchestra ninamees Oleh Psiuk võidutrofeega. Foto: LUCA BRUNO/Scanpix

Tänavuse Eurovisiooni lauluvõistluse võitnud Ukraina ansambel Kalush Orchestra müüs enda võidukarika Eesti taustaga krüptofirmale Whitebit.

Kalush Orchestra pani võidukarika oksjonile, et koguda raha Ukraina sõjaväe toetamiseks. Laupäeva õhtuni kestnud oksjonil sai teha pakkumisi nii krüpto- kui ka traditsioonilistes valuutades. 

Eurovisiooni võitnud grupeering teatas pühapäeval, et parima pakkumise tegi krüptovahetusplatvorm Whitebit. The Guardiani teatel võitis Whitebit oksjoni 500 etherum'i suuruse pakkumisega, mis ümberarvutatuna on umbes 850 000 eurot.

Whitebiti tegevjuht ja kaasasutaja on Eesti e-resident Volodõmõr Nosov, kes on Eestis asutatud Whitebit Financial Company OÜ üks omanikke. Majandustegevuse registrist järeldub, et ettevõtte on 2020. aastal saanud Eestis tegevusloa virtuaalvääringu teenuse pakkumiseks.

Whitebiti teatel tegutsevad nad üle 150 riigis, pakkudes oma teenust rohkem kui 2 miljonile inimesele.

Kalush Orchestra eestvedaja Oleh Psiuk ütles Instagramis, et oksjoni eesmärk oli koguda miljon eurot, et osta Ukraina relvajõududele kolm droonisüsteemi PD-2.

Psiuk ise kogus Ukraina armeele veel täiendavalt 343 000 eurot, loosides 31 088 annetaja vahel välja oma kuulsa roosa mütsi. Loosi võit läks Tšehhi.

Oksjonist saadav tulu läheb Ukraina televisioonitegelase Serhii Prytula heategevusorganisatsioonile, mis tegeleb Ukrainale abi ja sõjavarustuse hankimisega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles