Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu aprillis 846 miljonit eurot. Eelmise aasta aprilliga võrreldes suurenes müügitulu püsivhindades 12 protsenti.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu kasvas aprillis 12 protsenti
Statistikaameti analüütik Johanna Linda Pihlak tõi välja, et jaekaubandusettevõtete müügitulu kasvu mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus müügitulu suurenes aastaga 26 protsenti. «Nende ettevõtete müügitulu kiirele kasvule avaldas mõju eelkõige see, et eelmise aasta aprillis olid kaubanduskeskused eriolukorra tõttu terve kuu suletud,» selgitas Pihlak pressiteates.
Enim suurenes müügitulu tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes, kus müük kasvas aastaga ligi neli korda. «Pea kaks korda suurenes müügitulu veel ka muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad ehk siis kaubamajades,» lisas Pihlak.
Müügitulu kasvas 33 protsenti kasutatud kaupade kauplustes, kioskites, turgudel ja otsemüügil, 23 protsenti majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes, 15 protsenti muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga, ning 13 protsenti apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes. Eelmise aasta sama ajaga võrreldes vähenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplusetes 12 protsendi võrra.
Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu suurenes aprillis 13 protsenti. Üle pika aja pöördus langusesse toidukaupluste müügitulu, mis vähenes eelmise aasta aprilliga võrreldes 3 protsenti.
Märtsiga võrreldes vähenes aprillis jaekaubandusettevõtete müügitulu 6 protsenti. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 2 protsenti.
Tänavu nelja esimese kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu mullusega võrreldes 11 protsenti.