Ministri unistus Eestis võiks 2025. aastal sõita õhutaksod (2)

BNS
Copy
Hiina ettevõtte väljatöötatud ja Austrias valmistatud EHangi 216 propelleriga õhutakso võib autonoomselt lennata ligi 30 minutit ja selle aja jooksul läbida 40 kilomeetrit enne, kui aku tühjaks saab. Pildil lendab õhutakso Tartu lennujaamast Eesti lennundus­muuseumisse.
Hiina ettevõtte väljatöötatud ja Austrias valmistatud EHangi 216 propelleriga õhutakso võib autonoomselt lennata ligi 30 minutit ja selle aja jooksul läbida 40 kilomeetrit enne, kui aku tühjaks saab. Pildil lendab õhutakso Tartu lennujaamast Eesti lennundus­muuseumisse. Foto: Sille Annuk

Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Andres Sutt ütles teisipäeval lennundusvaldkonna tuleviku teemalisel seminaril, et tema hinnangul võiksid juba aastal 2025. aastal sõita Eestis õhutaksod.

«Eesti on valmis olema innovatsiooni ja uute lahenduste katsetamise kodu. Selleks on meil olemas nii kõrgetasemeline kompetents, heal tasemel taastuvenergia tootmine, aga ka riigi toetus teadus- ja arendustegevusele ning innovatsioonile,» ütles Sutt.

Ministri sõnul on rohe- ja digipöörde kontekstis lennundus üks olulisemaid panustajaid, sest seal on palju ruumi ja vahendeid innovatsiooniks.

«Kõige paremad lahendused asuvad seal, kus asub ka terav probleem. Täna on inimestel ilmselge vajadus kiiremate ühenduste järele ja selle probleemi lahendamine keskkonnasõbralikult on ainult pluss,» lausus ta.

Kõige paremad lahendused asuvad seal, kus asub ka terav probleem.

Andres Sutt, ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister 

Kliimaneutraalse lennunduse seminaril keskenduti lennundusklastri teatel suuresti jätkusuutlikele vesinikkütustele. Eesti Vesinikutehnoloogiate ühingu juhatuse liige Marek Alliksoo sõnul ei ole juhul, kui Eestis lubataks alates homsest vastavalt Euroopa Liidu taksonoomiale, vaid nullemissiooni taristu roheelektri ja rohevesiniku näol, ühtegi tehnoloogilist takistust, mis pidurdaks uute ärimudelite ja ühenduste tekkimist.

Sündmuse üks peakorraldajatest, Eesti Lennundusklastri juht Kristo Reinsalu lausus seminari kokkuvõtteks, et Eesti teeb rikkaks teekond kliimaneutraalse lennunduseni.

«Nii kütusefirmad, lennuettevõtjad, tehnoloogiaarendajad, energiaettevõtted, rääkimata Euroopa Komisjonist väljendasid soovi saavutada lõplik läbimurre,» ütles klastri juht.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles