Päevatoimetaja:
Sander Silm

Venemaa legendaarset Moskvitši hakatakse tootma hiinlaste abiga

Copy
Töötajad Renault' Moskva tehases enne selle töö lõpetamist.
Töötajad Renault' Moskva tehases enne selle töö lõpetamist. Foto: Scanpix/ AP/ Mikhail Metzel

Moskva linnapea lubatud legendaarse Moskvitši taaselustamiseks võetakse kasutusele Hiina autotootjate platvormid.

Moskva linnapea Sergei Sobjanin lubast pärast Renault' Venemaalt lahkumise otsust, et Renault Rossija Moskva tehases hakatakse taas legendaarset Moskvitši kaubamärki kandvaid autosid tootma. 

Moskvitši tootmise nullist alustamine ei ole mitte ainult väga ambitsioonikas, vaid praktiliselt ka ebareaalne ülesanne. Komsomolskaja Pravda kirjutab, et vanade mudelite elluäratamine, isegi 90ndate keskpaiga omade, on kasutu, sest osa neist oli juba väljalaske ajal moraalselt vananenud. Uue auto platvormi, mootori, varuosade süsteemi väljatöötamine võtab aastaid ning on kolossaalne investeering. Aega aga ei ole.

Ja nii hakkasid ruttu pärast Moskva linnapea Sergei Sobjanini Moskvitš tootmise taastamise teadet levima kuuldused, et uute autode jaoks laenatakse hiinlaste platvormi. Renault Rossija tehase uus juhtkond neid kuuldusi ei kommenteeri, kuid nimetatakse konkreetseid Hiina nimesid: BYD, FAW ja JAC. Neist esimene on noteeritud Londoni börsil.

Väljaanne kirjutab, et saatuse irooniana aitasid FAW tootmise 70 aastat tagasi korda ajada vene insenerid ning õpetasid neid vene ZISi ja ZILi koopiaid oma nime all välja laskma.

Praegu on tõsiasi küll see, et FAW teeb koostööd Saksamaa Volkswageniga. 

FAW-Volkswageni tehas Chengdus.
FAW-Volkswageni tehas Chengdus. Foto: Scanpix/ Liu Kun/imago-images

Ajaleht tunnistab, et BYD, FAW ning JAC ei ole esimese ešeloni margid. Ka mitte teise, vaid kolmanda. Kuid sarnaselt Hiina kodutehnikaga on ka nende autotööstus aasta- aastalt täiustunud ning hakkab kvaliteedilt ning tehnoloogialt Jaapani, Korea ning Euroopa mudelitele järele jõudma.

Tagasi üles