Mitte alati ei lähe ostud ootuspäraselt, näiteks võib ostetud tootel ilmneda puudus või defekt, mistõttu asi lakkab töötamast, ei tööta ootuspäraselt või läheb katki. Nüüd võib katkist kaupa poodi tagasi viia pikema aja jooksul.
Katkisi saapaid saab nüüd mitu korda poodi tagasi viia
28. mail jõustub tarbijaga sõlmitud müügilepingute suhtes rida uusi võlaõigusseaduse sätteid, mis suurendavad tarbijate õigusi. Sel teemal annab nõu tarbijakaitse ja tehnilise järelvalve ameti (TTJA) tarbijate ja ettevõtjate nõustamise osakonna juhataja Kristina Tammaru.
Kui tarbija on ostutehingu teinud kauplejaga, mitte teise eraisikuga, on tarbijal puudusega toote korral õigus esitada pretensioon kahe aasta jooksul. Vastavalt seadusele on tarbijal eelkõige õigus nõuda asja parandamist või asendamist, teatud juhtudel ka raha tagastamist või müügihinna alandamist.
Kui müüja asendab puudusega asja uue toote vastu, algab kaheaastane pretensiooni esitamise aeg tarbija jaoks uuesti. Samuti kui müüja asja parandab, võib tarbija kõrvaldatud puuduse suhtes esitada selle taasilmnemisel kaebuse uue kaheaastase tähtaja jooksul.
Kui tarbijale müüdud kaup on puudusega, peab müüja kandma asja parandamise või asendamise kulud. Kui parandamiseks või asendamiseks on vajalik puudusega asja eemaldamine, tuleb müüjal kanda ka defektse toote eemaldamise ja asendatud või parandatud asja uuestipaigaldamise kulud. Selline olukord tekib kõige sagedamini mõne sisustus- või ehitusmaterjali puhul. Näiteks kui ostetud parketi või põrandakivide lepingule mittevastavus ehk puudus ilmneb alles peale toote paigaldamist.
Kaupleja vabaneb asja parandamise või asendamise kohustusest, kui puudus on tekkinud tarbija tegevuse tõttu.