Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Intervjuu Starshipi asutaja Ahti Heinla: praegused teismelised autokoolist ei pääse, imikud võib-olla küll

Starship Technologiesi looja ja juhi Ahti Heinla sõnul on nende pakirobotid arenenud mitu korda efektiivsemaks.
Starship Technologiesi looja ja juhi Ahti Heinla sõnul on nende pakirobotid arenenud mitu korda efektiivsemaks. Foto: Remo Tõnismäe

Pakirobotifirma Starship Technologies rajanud Ahti Heinla usub, et näeb päeva, mil tänavatel liiguvad isesõitvad autod ning pakke toovad inimestele droonid. Lähitulevikus ta seda aga võimalikuks ei pea, mistõttu on Skype’i kunagine süsteemiarhitekt kindel, et kõnniteedel vuravatele pakirobotitele panustades tegi ta õige valiku.

Vaatasin äsja kuus aastat vana videoklippi, milles Starshipi robot viis paki president Toomas Hendrik Ilvesele. Pealtnäha tundus täpselt samasugune masin, nagu mulle hiljuti tänaval vastu tuli. Mida te kõik need aastad teinud olete, Ahti Heinla?

Olen nõus, et pealtnäha on meie robotid samasugused. Aga 60ndatel nägi kosmoserakett ka üsna samasugune välja kui praegu. Ometi on nende tehnoloogia väga palju muutunud. Meie pakirobotitega on samamoodi. 2016. aastal ei olnud me kindlasti valmis tegema miljoneid vedusid. Olime demofaasis ning süsteem ei töötanud pooltki nii hästi. Praegu oleme oma tuhandete robotitega ületanud kolme miljoni veo piiri.

Seega Starship on kasvanud peamiselt äriliselt?

See on suurim muutus. Praegu käitame pakiroboteid mitmekümnes paigas üle maailma. Oleme tõestanud, et see teenus töötab ka päriselt, mitte ainult pilootprojektina. See on tegelikult väga suur muutus. Ütleksin, et Starshipi arengu puhul on võtmetähtsusega küsimus, kui efektiivselt suudame toimetada ehk kui palju inimesi me teenuse opereerimiseks vajame. Ja need numbrid on läinud viimase viie aastaga väga-väga palju paremaks.

Tagasi üles