Kuigi inimesed mai alguses Virtsu sadamast väljudes madalale sõitnud kaubalaeva Ketter juhtumis vigastada ei saanud, algatas ohutusjuurdluskeskus õnnetuse asjaolude välja selgitamiseks erandkorras ohutusjuurdluse.
Ohutusjuurdluskeskus uurib kaubalaeva karilesõitu Virtsu lähistel
Ohutusjuurdluse keskus viis seoses 6. mail juhtunud segalastilaeva Ketter madalale sõiduga läbi esialgse hindamise, mis näitas, et meresõiduohutuse seaduse mõistes on tegemist kerge laevaõnnetusega. Inimesed intsidendis vigastada ei saanud ning ka laev suutis pärast madalalt lahti aitamist omal jõul meresõitu jätkata.
Ketter sõitis kapteni juhtimisel koheselt pärast Virtsu sadama kai äärest lahkumist väikesel kiirusel sadamasse väljasõidu sihist paremale madalale. Laeva aitas järgmisel hommikul madalalt lahti Virtsu sadamat haldava aktsiaseltsi Saarte Liinid vedurlaev Panda. Kaubalaev Ketter jätkas seejärel merereisi.
«Ohutusjuurdluskeskus peab väga oluliseks tegeleda kehtestatud nõuete eiramise tõttu aset leidvate juhtumite uurimisega selleks, et välja selgitada eiramiste põhjused ja seejärel teha meresõiduohutust parendavad soovitused ning vältida sarnaste juhtumite kordumist,» selgitas keskuse juht Rene Arikas. Enne päris juurdluse alustamist läbi viidud esialgsel hindamisel selgitas ohutusjuurdluskeskus välja esmased meresõiduohutuse nõuete eiramised selleks määratud ja volitatud isikute ehk laevajuhtide poolt ning seetõttu algatatas keskus juhtunu suhtes erandkorras ohutusjuurdluse.
Laev kuulub firmale Hansashipping ning Postimehele teadaolevalt ei olnud laeval madalale sõitmise hetkel lootsi, kuigi sadamatesse sisenemisel ja väljumisel peaksid kaptenit abistama lootsid.