FOTO ⟩ Küüslauk, õunad ning 25 eurot Ukraina heaks: Selveri ostutšekk ajas Facebooki kihama (1)

, Rus.Postimees reporter
Copy
Selver.
Selver. Foto: Toomas Huik / Postimees

Enam kui 40 000 liikmega populaarses venekeelses Facebooki grupis «Tallinlased» sai elava vastukaja postitus, milles kutsuti Selveri keti suhtes ettevaatlikkusele ning väideti, et jaekett lisab ostuarvele Ukraina heaks annetuse. Kontrollimisel selgus, et väide ei vasta tõele, kirjutab venekeelne Postimees.  

Facebookis oli postitusele lisatud ka ostutšeki foto, millel tavapäraste ostude – küüslaugu, õunte ning jogurti – vahel oli kiri «Ukraina 25», ja hinnaks 25 eurot.

Selveri ostutšekk.
Selveri ostutšekk. Foto: Lugeja foto

«Tädi kassas välgutas silmi ning lausus, et praegu on selline aktsioon ning neil on käsk niimoodi teha,» kirjutas postituse autor ja lisas, et see ei juhtunud temaga isiklikult.  

Pettunud klient kutsus välja vahetuse vanema ning nõudis lisatud summa kohta selgitust. Seepeale küstiti temalt «Kas olete vastu?».

«Naine vastas, et tuli kauplusse toiduainete järele, mitte tankide jaoks annetama,» kirjeldati postituses, mis lõpeb üleskutsega valvsusele. Postitus on praeguseks Facebooki grupist juba kustutatud. 

Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski kinnitas, et sotsiaalvõrgustikus kirjeldatud juhtum on pahatahtlik ja teadlik vale. Ta täpsustas, et tšekil on kaupluse külastamise aeg, mis lubas toimunu videokaamerate salvestiste abil tuvastada.

Selveri video.
Selveri video. Foto: video kuvatõmmis

Veski sõnul on videost näha, et klient skaneerib oste iseteeninduspuldiga Selve Ekspressi maksealal laual. Pakkelaual on ka A4 lehed info ning koodidega Ukraina heaks annetamiseks. Ühe toote skaneerimisel läheb puldi kiir kogemata laual oleva annetuse infolehe koodile ning lisab selle ostudele. Edasi maksab klient ostude eest ning lahkub kauplusest, kuid naaseb suhteliselt kiiresti ja läheb infoleti juurde, kus talle tagastatakse annetusena tasutud 25 eurot.

«Juhtum lahendati üsna kiiresti ning sotsiaalvõrgustiku postituses on sündmusi kirjeldatud pahatahtlikult valesti,» lisas Veski.

Veski toonitas, et nad tuvastasid videotelt kliendi teekonna kaupluses ning kogu poes veedetaud aja jooksul ei suhelnud klient ühegi klinditeenindajaga, ka kassiiridega – seega ei saanud postituses kirjeldatud dialoog kuidagi tegelikkuses aset leida. Veski lisas ka, et kõnealune ost toimus 19. aprillil Torupilli Selveris, samas kui postitus tehti Facebooki alles eile. «Milline oli postituse eesmärk, on raske öelda,» lausus ta.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles