![SmartLynx lennukid lennuväljal](http://f9.pmo.ee/9kL7z7Q3HUokKUz5nPdWhoSWHwE=/1442x0/filters:focal(461x601:616x646):format(webp)/nginx/o/2022/05/12/14545584t1h741d.jpg)
Kui lend jääb hiljaks, on reisijal õigus nõuda selle eest hüvitist. SmartLynx on sellist kohustust eelmisel aastal korduvalt eiranud, kuigi oli esimese hooga nõus viperused reisijatele hüvitama.
Kui lend jääb hiljaks, on reisijal õigus nõuda selle eest hüvitist. SmartLynx on sellist kohustust eelmisel aastal korduvalt eiranud, kuigi oli esimese hooga nõus viperused reisijatele hüvitama.
Kui lend jääb hiljaks vähemalt kolm tundi, on reisijal õigus nõuda selle eest hüvitist, sest pikk ootamine on tüütu ja kulukas ning võib rikkuda edasised reisiplaanid.
SmartLynx on sellist kohustust eelmisel aastal korduvalt eiranud. Esmalt on klientidele hüvitist lubatud, kuid seda pole välja makstud. Lennud on ettevõtte kinnitusel hilinenud tehniliste viperuste tõttu.
Lend Türki Antalyasse jäi eelmise aasta augustis hiljaks ning ühtekokku tahab selle eest hüvitist saada kolm inimest kogusummas 1200 eurot, nii nagu seadus ette näeb. SmartLynx lubas raha välja käia juba detsembris, kuid pole seda siiani teinud. Nii pöördusid reisijad tarbijakaitse ja tehnilise järelvalve ameti (TTJA) tarbijavaidluste komisjoni poole ja said seal ka õiguse.
Lennud Antalyasst Tallinnasse on eelmisel aastal samuti mitu korda hiljaks jäänud ning nende eest nõuavad reisijad ühtekokku 2800 eurot oma läbielamiste eest. Ka neile reisijatele lubas lennufirma hüvitisraha nelja kuu jooksul välja maksta, kuid ei teinud seda.
Kreekast Irákleiost on eelmisel suvel samuti mitu lendu tehnilistel põhjustel hilinenud ning selle eest tahavad reisijad tagasi saada kuni 4000 eurot.
SmartLynx Airlines on lennuettevõte, mille peakontor asub Lätis Mārupes ning mis korraldab tellimuslende Euroopas, Aafrikas ja Aasias.
Euroopa kohtu praktika kohaselt on reisijal, kelle lend on sihtkohta hilinenud vähemalt kolm tundi, õigus saada lennuettevõtjalt hüvitist samas määras, mis lennu tühistamise korral: